internationaal rijbewijs

• Nicole

Is het nu echt niet nodig een internationaal rijbewijs te kopen bij de ANWB als je een gewoon geldig Nederlands rijbewijs hebt? Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten, zelfs op de site van de ambasade staat nog dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt terwijl er zoveel mensen zijn die zeggen dat het weggegooid geld is.

Trouwens iets anders, weet iemand waar ik alvast een plattegrond van Ontario en van Toronto kan krijgen?

Alvast bedankt.

• Canadarc

Nee, je hebt absoluut geen papiertje nodig van de ANWB dat Internationaal rijbewijs heet. Behalve het feit dat dit vod absoluut geen officiele waarde heeft is het gewoon niet nodig. Je Nederlandse rijbewijs is als toerist een half jaar geldig en is meer dan genoeg.

Dus laat je geen dingen aansmeren die absoluut niet nodig zijn!

Btw: Op welke site staat dat? Nederlandse of Canadese ambassade?

• bigfoot

het is alleen nodig wanneer je een auto van iemand leent en je op zijn/haar verzekering tijdelijk als bestuurder bijgeschreven wordt, dan verlangt de verzekeringsmij een kopie van je internationale rijbewijs da's het enige.

voor iedereen die dat niet doet: geen kopen is volkomen weggegooid geld.

• loes

international rijbewijs heb ik voor canada niet gehaald. het is trouwens alleen ee n vertaling die bij je ned rijbewijs hoort, maar aangezien in onze rijbewijzen met internationale tekens aangegeven wordt waar je in mag rijden, moet dat zelfs voor een chinees nog wel duidelijk zijn deze discussie duikt eens in de zoveel tijd weer bij ieder landen-prikbord op en lokt dan veel discussie uit.

• Nicole

Ik ga de auto van mijn vriendin lenen maar ik neem aan dat ze al verzekerd is voor 3e. Tenminste, als ik mijn auto aan iemand uitleen, dan is die persoon toch ook gewoon verzekerd? Dat heb ik een keer nagevraagd bij mijn verzekering omdat de buurvrouw de auto wilde lenen.

Ik neem aan dat als ik haar auto leen, mijn Nederlandse rijbewijs dan genoeg is.

• margret

Hoi Nicole,

Vraag aan je vriendin of de auto ook verzekerd is als er mensen uit Europa in rijden. Meestal is dat NIET het geval. Veel mensen (ook in Canada) weten dit niet en laten vrienden en fam. in hun auto rijden. Groet Margret

• Trix Koning

Wij hebben de maand mei heel Canada doorkruist en daarbij een algehele politiecontrole gehad. Wij reden gewoon met ons Nederlandse rijbewijs. De agent die ons controleerde heeft wel gevraagt wat dat voor papiertje was wat we hem lieten zien maar heeft het zonder mankeren geaccepteerd. Hij had nog nooit zo'n mooi roze papiertje gezien zei hij. Wij zijn dus heel blij dat wij geen geld hebben uitgegeven aan een internationaal rijbewijs.

• Canadarc

Mensen die in mijn auto rijden zijn verzekerd indien ze een geldig rijbewijs hebben! Of ze nu uit Europe of uit whatever komen heeft er geen moer mee te maken. Het Nederlandse rijbewijs is als toerist echter maar een half jaar geldig en als immigrant maar 3 maanden.

• Nicole

Hartelijk dank voor alle antwoorden. Ik zal inderdaad aan mijn vriendin vragen of de auto verzekerd is en dan is verder alles in orde en hoef ik geen geld te verspillen aan het ANWB papiertje.

• Tonny

hoi nicole

internatinaal ribewijs is niet nodig hoor

als jij toch in toronto bent neem dan ook de Hippo tours daar

of kijk op toronto hippo tours

is aan bevolen lijkt mij

wij doen dat in sept wel dan gaan wij

al vast fijne vakantie

gr. tonny