EC Manning reserveren of niet?

• sandra

Hallo allen,

We hebben het plan om na het ophalen van onze camper op 11 augustus richting EC Manning te gaan. Hier hebben we onze eerste overnachting gepland.

Gezien het feit dat het hoogseizoen is, is het beste om te reserveren of niet?

Probleem is dat we niet zeker weten hoe laat we over onze camper beschikken en niks is zo vervelend als je op je eerste vakantiedag al te moeten haasten om persé de gereserveerde camping te bereiken.

Wat is jullie inschatting?

Groet

Sandra

• v.Lunteren

Misschien moet je niet verder kijken dan Hope. Ook al omdat je niet weet hoe laat je de camper kan halen is dat qua afstand in ieder geval prima te doen(ca.140km).

Bovendien is Hope ook een leuk stadje, gelegen in een prachtige omgeving, waar alle voorzieningen aanwezig zijn, waaronder een aantal supermarkten waar je je eerste boodschappen zou kunnen doen.

In en om Hope zijn ook genoeg leuke kleine campgrounds te vinden, o.a. de Wild Rose Campground en de Othello Tunnels Campground. Een grotere campground is de Hope Valley Campground.

www.wildrosecamp.com

www.othellotunnels.com

• Canadarc

Maar als je in Hope bent is het nog maar 3 kwartiertjes verder naar Manning Park. Lekker naar Manning Park rijden als je dat wilt, want the rest of BC is all beyond Hope!

• A B

Hope of Manning??

Tja het is maar net wanneer je je camper mee krijgt.

Toen wij onze camper op gingen halen was het erg druk.

Instructie filmpje kijken, camper na lopen, koffers er in zetten, papieren tekenen etc.

Voordat we eens weg waren was het al ver in de middag.

Kijk, als je early bird hebt kan je al 's ochtneds vroeg gaan rijden.

Dat hadden wij niet.

Okay dan ga je 's middags rijden.

Dan zoek je een supermarkt, ga je boodschappen doen voor een x-aantal dagen.

Dat kost je ook weer wat tijd.

Dan ga je echt op pad; richting ………………… wat je gepland hebt.

Aan het eind van de middag kwamen wij in Hope aan.

Hebben daar heerlijk op een campground ons plekje gezocht. Het was Hope Valley. Er vlak naast ligt Wild Rose.

Dit zijn 2 leuke campings.

Hoe ver het dan nog vanaf Hope naar Manning is weet ik niet.

Wij vonden dit in ieder geval voldoende voor de eerste dag.

Als ik jullie was, zou ik het gewoon bekijken ter plekke, qua tijd en afstand.

Je hebt toch de tijd en er is altijd wel ergens plek voor je.

Waarom zou je gaan jakkeren om iets perse te moeten bereiken.

Relaxed het is vakantie.

Een hele fijne vakantie en succes met je keuze.

Groetjes van Agnes

• Mirjam

Ook wij hebben vorige maand onze eerste overnachting in Hope gedaan op de Wild Rose campground. Het was onze eerste reis met camper dus sowieso even wennen. Voordat we op pad waren en alle boodschappen hadden ingeslagen was het toch snel half 6 voordat we in Hope aankwamen.

Wij zijn de volgende dag pas doorgereden naar Manning Park en hebben daar een nacht gestaan op Lightning Lake Campground. Omdat we er vroeg aankwamen hadden we tijd genoeg om de prachtige wandeling rond Lightning Lake te doen. Een aanrader !

Veel plezier in ieder geval

• A B

• A B

Hier onder 2 foto's van de camper plekken op Hope Valley Campground.

Groetjes van Agnes

• sandra

Hallo Agnes,

Dank voor de info (dat geldt natuurlijk ook voor alle andere reacties) en de foto's. Aangezien we ook bij Cruise Canada onze camper hebben gehuurd, lijkt het bijna alsof ik al naar mn eigen foto's kijk!

Groet

sandra

• fraenziott

Hoi Sandra,

Als je geen Early Bird geboekt hebt en dus de camper pas in de middag kan ophalen, zal ik geen al te lange afstanden plannen voor de eerste dag. Wij hadden vorig jaar vanaf half september een camper van Cruise Canada gehuurd. Het was toen helemaal niet druk bij de verhuurder en toch waren we al een uurtje of twee kwijt met het ophalen van de camper. Je hoort tenslotte de camper op beschadigingen te controleren en te kijken of er ook alles inzit, wat erin hoort te zitten. Zo ontbrak bij ons eerst de bezem en de emmer en moesten we ook voor de gehuurde stoeltjes eerst weer navragen. Bovendien begonnen bij het wegrijden alle borden en kopjes in de kast heen en weer te schuiven. Wij waren bang, dat op het korte eindje naar de camping net buiten Vancouver geen enkel kopje heel zou blijven. Gelukkig viel dat wel mee, maar ik was toch erg blij, dat wij niet verder hoefden te rijden en bij de volgende supermarkt antislipmatjes konden kopen. Met boodschappen doen, camper aansluiten, uitpakken en eten koken was de dag zo om. Nu waren wij natuurlijk camper-leken en alles was nieuw voor ons. Als je al eerder een camper hebt gehuurd gaat het allemaal vast iets sneller. Toch zal ik voor de eerst dag geen al te ambitieuze plannen maken qua afstand. Hope lijkt mij ver genoeg.

Als je de volgende dag verder rijdt naar Manning ben je daar op tijd, vind je zeker nog een plekje op de camping en kun je nog een wandeling maken. Die rond om Lightning Lake is inderdaad erg leuk. Reserveren is dan waarschijnlijk niet nodig.

Als je toch perse op de eerste dag tot Manning wilt rijden, zal ik zeker reserveren. Je hebt dan kans, dat je pas laat aankomt en alle plekken al bezet zijn.

Succes bij het nemen van een beslissing en een goede reis toegewenst!

Groetjes,

Franziska

• lourens

wij waren maandag nog in Manning. Er zijn daar vier campings, waarvan er 1 douches heeft. Die was vol, op de overige was genoeg plek. Wij hadden niet gereserveerd.

Verder sluit ik me aan bij de rest: de eerste dag niet teveel willen. Boodschappen doen, etc kost al de nodige tijd. Beetje ervaring opdoen met de camper. Bovendien moet je lichaam soms ook aardig wennen aan het tijdsverschil. Terug naar NL ook trouwens, want ik zit al een paar nachten rechtop in bed…