wilderness pass

• wendy

Ik wil een hiking trip maken naar West Canada. Een van de meerdaagse trips gaat naar Mount Robson; Moose river en berg lake trail.

Ik ben op zoek naar de prijs van de wilderness pass voor dit park. Het valt nl. niet onder de permit van Jasper.

Met eventueel een email adres van het visitor centre ben ik ook al heel erg geholpen. Ik heb op de site gekeken maar kon er niet uitkomen. Andere informatie over deze hike is natuurlijk ook welkom.

• v. Lunteren

Mount Robson Park is een Provincial Park, valt buiten de grens van Jasper National Park en heeft geen parkgate.

De tarieven voor campings variëren van $10 tot $25.

Link:

www.env.gov.bc.ca/bcparks/explore/parkpgs/mtrobson

• v. Lunteren

D eerste link werkt niet, deze misschien:

www.env.gov.bc.ca/bcparks/explore/parkpgs/mt_robson

• fraenziott

Hoi Wendy,

Je vindt de informatie inderdaad op de site, die v. Lunteren hierboven gepost heeft (tweede post). Voor zover ik kan zien heb je voor deze trails geen wilderness pass of backcountry permit nodig. Je moet je wel bij aankomst bij het visitors centre laten registreren en de campingkosten vooraf voldoen.

Al deze info is de vinden in de brochure over de Berg Lake Trail, die je als pdf op de bovengenoemde site kunt vinden en kunt downloaden. Hier is de directe link naar de brochure sectie:

http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explore/parkpgs/mt_robson/#Map

Klik hier ‘Berg Lake Brochure’ aan en je bent er.

Succes!

Franziska