Wie kan mij vertellen wat de prijs van de benzine op dit moment is in Canada/ Wij gaan in september een camperreis maken met een CT 22 van Cruise Canada en starten in Vancouver
Hoi Henny,
bij ons in Powell River is de prijs van 1 ltr Regular ongeveer $1.45
Het loont dus zeker om minder kilometers met de (benzine slurpende) camper af te leggen. Een goed alternatief is een z.g. Circle Route vanuit Vancouver naar de Sunshine Coast (waar ik woon) en Vancouver Island en daarna weer terug naar Vancouver.
B.C. Ferries geeft een korting van 15% op deze 4 overtochten welke een mooi beeld geven van Coastal B.C. Het gebied dat je bereist is groter dan Nederland en kent naast vele kilometers kustlijn ook de nodige bergen en vele meren (zowel op het vaste land als op Vancouver Island).
Met de kosten die je bespaart op brandstof kun je vele leuke andere dingen ondernemen zoals bijvoorbeeld een dagje (of twee) zeekajakken. Ik blijf dit herhalen omdat de vele Nederlanders die ons bezoeken het een geweldige ervaring vinden …..
Groetjes uit Powell River en veel plezier in Canada,
John.
Hey John, ben je je plekkie weer aan het promoten! Je hebt helemaal gelijk, maar dat kan ik ook!
I.v.m. de benzineprijs kun je ook de route onderlangs BC over de 3 maken met mooie uitstappen naar de States waar de benzineprijs toch al snel 30 tot 35 dollarcent per liter lager is. Kun je meteen wat shoppen in de States, het is er nu eenmaal goedkoper.
Dus kom lekker naar de Kootenay Boundary en omliggende gebieden, volgens velen de mooiste en rustigste route door BC!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?