benzineprijs

• Henny

Wie kan mij vertellen wat de prijs van de benzine op dit moment is in Canada/ Wij gaan in september een camperreis maken met een CT 22 van Cruise Canada en starten in Vancouver

• Canadarc

Ik kan je precies vertellen wat de benzine prijs hier is!

• v. Lunteren

Alle prijzen jun je vinden op:

www.gasbuddy.com

• John

Hoi Henny,

bij ons in Powell River is de prijs van 1 ltr Regular ongeveer $1.45

Het loont dus zeker om minder kilometers met de (benzine slurpende) camper af te leggen. Een goed alternatief is een z.g. Circle Route vanuit Vancouver naar de Sunshine Coast (waar ik woon) en Vancouver Island en daarna weer terug naar Vancouver.

B.C. Ferries geeft een korting van 15% op deze 4 overtochten welke een mooi beeld geven van Coastal B.C. Het gebied dat je bereist is groter dan Nederland en kent naast vele kilometers kustlijn ook de nodige bergen en vele meren (zowel op het vaste land als op Vancouver Island).

Met de kosten die je bespaart op brandstof kun je vele leuke andere dingen ondernemen zoals bijvoorbeeld een dagje (of twee) zeekajakken. Ik blijf dit herhalen omdat de vele Nederlanders die ons bezoeken het een geweldige ervaring vinden …..

Groetjes uit Powell River en veel plezier in Canada,

John.

• Canadarc

Hey John, ben je je plekkie weer aan het promoten! Je hebt helemaal gelijk, maar dat kan ik ook!

I.v.m. de benzineprijs kun je ook de route onderlangs BC over de 3 maken met mooie uitstappen naar de States waar de benzineprijs toch al snel 30 tot 35 dollarcent per liter lager is. Kun je meteen wat shoppen in de States, het is er nu eenmaal goedkoper.

Dus kom lekker naar de Kootenay Boundary en omliggende gebieden, volgens velen de mooiste en rustigste route door BC!

• John

Hey Canadarc,

BC is ook zo groot en zo mooi, heerlijk om daar over te kunnen vertellen en te horen. Ook waar jullie wonen lijkt het me geweldig :-), dus na een CirclePac op naar route 3 (is dat niet de Highway met een kraai als symbool???).

Thanx.

John.

• Canadarc

Yep, because it's the Crowsnest Highway!

Meer info: www.crowsnest-highway.ca

Have Fun!!!

• Canadian Moose

John schreef:

>

> Ik blijf dit herhalen omdat de vele

> Nederlanders die ons bezoeken het een geweldige ervaring

> vinden …..

>

Grrrrr, dus loop ik nog de kans dat de koffie op is tegen de tijd dat wij een keertje komen, of achteraan sluiten in de rij? ;-) :-)

• Ankie

Positief blijven denken hoor, de koffie is tenminste altijd vers.

• loes

..ook open op zondag???