Wat is dit?

• Pieter

Ruim een jaar geleden een paar prachtige weken in West Canada doorgebracht. Ik ben eindelijk begonnen de honderden foto's wat systematisch door te lopen. Vandaag kwam ik onderstaande opname tegen, genomen op 21 mei 2007 op een plek langs de highway 97, zo'n 100km ten zuiden van Quesnel.

Geen idee wat het is. Even dacht ik dat het een stuk touw is waar iets omheen zit. Het lijkt wel een muis, of een ander klein knaagdier. Bij nader inzien lijkt me dit gezichtsbedrog. Ik weet nog dat we bij een kleine ven in een graslandschap stonden, met aan de randen riet. Dus ik denk dat ik een rietsteel heb gefotografeerd. Kennelijk kon ik er niet zo dichtbij komen, gelet op het gebruik van een lange zoomlens. Wat is het? Misschien een wat bijzondere vraag voor dit prikbord, maar ik probeer het eerst maar eens hier.

http://upload.pbase.com/image/100754282/original

Pieter

• John

Hoi Pieter,

de lokatie en je omschrijving neigen mij te zeggen dat het om een Lisdodde gaat.

Inderdaad, zo'n pluim op een rietstengel. Welke ik overigens vroeger wel eens aanstak en dan moest even later de brandweer uitrukken omdat er een slootkant in de brand stond (hoe kan dat nou???).

Groet,

John (immiddels ex-brandweerman :-)).

• richard

hoi pieter

dit is een foto van een moeras plant die ook in nederland voor komt namelijk de lisdode ook wel is sigaren plant genoemd .

het zin de zaden die los komen van de plant.

gr richard

• Pieter

Dank voor de antwoorden!

Pieter

• Cor

Hieruit blijkt weer dat brandweermannen de grootste pyromanen zijn.

• John

Hey Cor,

ik spreek liever over een Pyroloog ;-)

Groetjes,

John.

• Cor

Een pyroloog is toch iemand die luciferhoutjes bestudeerd en niet iemand die bermbrandjes maakt, dat is een kantjesbrander toch?

Cor