mobiel doet het niet

• Twem

In maart was ik in Ottawa met mijn prepaid siemens mobiel van AH. Uitstekende werking. Nu ben ik weer in Ottawa. Mijn siemens had het begeven en dus heb ik een prepaid nokia weer van AH genomen. Gewoon de sim kaart van de Siemens erin gestopt en hij werkte, ook in Griekenland, Duitsland etc. Maar hier in Canada doet hij het niet. De helpdesk van AH zou binnen 3 dagen moeten antwoorden. Na 7 dagen wacht ik nog steeds. Ben bij een Bell en een Rogers shop geweest hier en zij stellen voor een canadese chip/sim erin te stoppen. Iemand een idee?

Morgen zal ik proberen Nokia hier in Canada te bellen. Bij voorbaat dank.

• daantje

en heb je wel triband? anders doet ie het inderdaad niet en heb je ook niets aan een canadese simkaart…………………

• Kaka

Voor Canada heb je een zogenaamde triple-band of triband GSM toestel nodig. Een triple-band GSM toestel is geschikt voor drie netwerk frequentie's. Over de hele wereld zijn grofweg vier typen GSM netwerken, 850, 900, 1800 en 1900 Mhz netwerken.

850 MHz (In America)

900 MHz (In Europe and many parts of Asia and Latin America)

1800 MHz (In Europe and Asia and many parts of Latin America)

1900 MHz (In America)

Een triple-band toestel is dus geschikt voor drie van bovenstaande netwerk typen. In de praktijk zijn de meeste triple-band toestellen gemaakt voor de GSM 900, GSM 1800 en GSM 1900 netwerken.

Waarschijnlijk is je Siemens een triband toestel en je Nokia een single- of dual-band toestel. Dit toestel is dus niet geschikt voor het 1900MHz netwerk. Een andere SIm kaart zal niet helpen.