leuke tips route Edmonton naar Calgary

• an

hallo Canadaliefhebbers

Over 5 weken mag ik gelukkig weer een kleine 4weken in het fantastische Canada doorbrengen.

Na Jasper gaan we iemand in Edmonton bezoeken, maar daarna weet ik het eigenlijk niet meer omdat ik niet terug wil via de Columbian Icefields Parkway naar Calgary.

Is de omgeving van Red Deer mooi en wat kan ik daar verwachten.Wat is een mooie tocht binnendoor van Edmonton naar Calgary?

Alle tips zijn welkom. Ben erg benieuwd ! Oh ja;dinosaurus heeft niet onze belangstelling,maar hoodoo's wel.

Alvast bedankt @n.

• v. Lunteren

Het is zeker niet het mooiste deel van Alberta. Red Deer is, naar mijn mening, zeker geen bezoekje waard. Toch is er voor een groot deel wel een mooie route te rijden tussen Edmonton en Calgary. Blijf aan de westelijke kant van Highway 2 en volg de kleine (B-)wegen, zoals Hwy 778, 771, 792, 766, 781. Van noord naar zuid kom je dan langs de volgende meren: Pigeon Lake, Gull Lake, Sylvan Lake en Gleniffer Lake. Vanuit Sylvan Lake zou je ook nog, via Hwy 11 of 12, kunnen uitwijken naar Rocky Mountain House.

• pieter

een aanrader wat mij betreft is WWW.rolynhills.com dit is een B&B met een working guest ranche bij red deer

groet

pieter