hallo allen,
ik heb in de loop van de maanden een aantal vragen gesteld ivm onze eerste camper-trip naar Canada (BC) en ben goed geholpen. Dus heet van de naald wat eerste indrukken:
wat een prachtig en onmetelijk groot land.
Heerlijk om te bereizen, zelfs met zo'n mega-grote camper (30ft) geen problemen.
Veelal op PP-campgrounds gestaan, inderdaad weinig faciliteiten, maar die heb je ook niet nodig.
Voor Jasper (Wapiti) en Lake Louise waren we op tijd binnen (14 uur), bleven 3-4 dagen en kregen prachtige plekken.
Inderdaad wilde dieren enzo, in Lake Louise zelfs op de camping, maar er wordt zeer uitgebreid, steeds weer voor gewaarschuwd. En hoe je wel/niet te gedragen, dus je kunt goed voorbereid zijn. (ik heb ook hardgelopen daar…)
Mijn nicht reisde wat voor me uit en meldde dat Okanagan-valley erg vol was, dus daar zijn we uiteindelijk niet doorgegaan maar geheel langs de zuidgrens (Kootenay NP, Cranbrook). Wat ook een prachtige reis was!
We dachten meer gebruik van internet te maken, hebben dat uiteindelijk niet gedaan, omdat we dan op zoek moesten naar internetcafe's/postkantoren etc. De campings waar wij stonden hadden geen wifi. En we gingen liever wandelen enzo dan op zoek naar verbinding.
De dag met John en Christy kayakken bij Lund was een groot succes. Net als de camping Sunlund daar.
Cruise Canada (via Tioga-tours) beviel goed: adequate hulp bij lekke band en later vervangen van nog een band.
KLM, ook in orde, via Vliegwinkel geboekt.
De eerste dagen had ik in Nederland al geboekt: WestBay Marine Village in Victoria en Green Point in Pacific Rim NP, dat was prettig.
De jaarpas voor de National Parks hangt al boven ons bed ;-)
En natuurlijk de zeer vriendelijke en behulpzame Canadezen, heerlijk ook om je eens heel goed verstaanbaar te kunnen maken in je vakantieland (dat gehannes met Frans en Italiaans altijd..)
Ook het verkeer was zeer prettig: voorrang geven in plaats van nemen
Ik durf geen foto's bij te plaatsen (weet ook niet hoe…), want dat doen anderen al veel mooier.