BC -150 jaar

• Berry

Aanstaande maandag wordt Canada's jongste provincie 150 jaar oud,en dat wordt gevierd met veel vuurwerk en concerten,dus maak er een gezellige boel van.

Veel plezier!

• de enige

alberta 1905

sk 1905

manitoba 1870

ontario 1867

quebec 1867

new foundland en labrador 1949

bc 1871

jongste provincie berry?

• de enige

bc 1858 natuurlijk

• Brenda

Het is een territory, maar de jongste is Nunavut. (1999) en daarvoor de provincie New Foundland (1949)

Niet alles geloven wat er in de krant geschreven wordt! ;-)

Het wordt trouwens niet overal groots gevierd…

• de enige

nee he?

• Berry

Komt van de Government Of Canada,en die pompen er 6,6 miljoen in.als het maar gevierd wordt,en dat wordt verdeeld over het hele jaar.

Vieren dus!

• Kaka

Ik heb in september 2005 inderdaad het 100-jarig bestaan van Alberta gevierd. Er was toen groot feest in Calgary. Heel gezellig

• Cor

Geschiedenis is leuk en ozo ingewikkeld.

Canada is in 1867 zeg zelfstandig geworden (onder zeggenschap van Engeland zeg maar).

BC trad in 1871 toe tot Canada en was op dat moment de 6e provincie die toetrad. (onder voorwaarden van een spoorwegverbinding oost-west)

In 1858 werd het officieel een kolonie van Engeland vandaar het 150 jaar bestaan van Brits Colombia.

Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd (en goed, anders maar verbeteren)

Groetjes Cor

• Berry

Maar volgens mij ben jij ook wel een gezellig iemand!

• Berry

Ik had het wel goed,maar daar is een forum ook voor.

Eigenlijk valt er niks te vieren,want het is het land van de first-Nations,en voor hun was het alleen maar onderdrukking.Wat zouden die feest gevierd hebben als de blanken weer opgeso………….waren.

Groeten,

Berry