Fietsen

• Berry

Hahahaha ja of backup! Zo ondertussen komen er al steeds meer foto's bij van andere prikborders, en verslagen , dus het wordt hier al steeds leuker!

Met elkaar maken we er wel weer een gezellige boel van!

Gelukkig is Annie ook weer terug,dus kunnen we weer.

Berry

• Ann B.

Op het moment zijn het veel foto's van Zwitserland die ik heb, maar die horen hier niet thuis. Zal er nog een paar van Mara Lake op moeten zetten waar we eind juni waren! :D

• Berry

Of misschien een paar ouderwetse gezellige Belgié foto's,haal ik ondertussen een paar pintjes!

Mara Lake,wat dacht je van Roeselare of Zonnebeke!

groetn,

Berry

• Berry

Waarom huur je er niet een paar van John,zo kun je overal in de omgeving gaan mountainbiken.Canada is een fietsvriendelijk land,alleen in de grote steden zijn ze er niet aan gewend.Je hebt veel trails,paden,en outdoor mogelijkheden voor mountainbikes,dus geen gewone of opoe fietsen!

Toen we op de weg van Courtenay naar Forbidden Plateau fietsten hadden we wel last van een overstekende tourist!

Maar die was zo verdwenen!

Berry

• Jake

Hi Maria,

Huur of koop een fiets en meenemen voor je hele trip. Het is een ideale combinatie, een RV of car en een fiets. Vooral voor sightseeing en side trips zal je veel plezier van je fiets hebben. Canada is uitstekend voor fietsen, hoewel heel anders dan Nederland. De fiets mogelijkheden zijn zonder limit. De grotere steden hebben soms fiets paden en speciale bike routes. Vancouver, Calgary , Ottawa, om zomaar een paar te noemen zijn bike friendly en geven ook bike maps uit in de tourist info centers. Dan zijn er vaak lange afstand bike trails in meeste provincies,oa de Trans Canada trail. In BC de old Kettle Valley Railway, Ook Ontario heeft Rails to Trails bike routes. PEI bijna zo plat als Holland is populair for biking. Hier in ons“ neck of the woods”, de Vancouver, Squamish, Whistler en Pemberton area zijn biketrails voor makkelijk valley rijden of ripsnorting hard mountainbiking. Als je op je bestemming aankomt, make camp en doe de rest op de fiets. In de grote steden ga je vaak nog sneller door het verkeer dan met een auto. Veel pedal plezier. J

• fraenziott

Hoi Ann,

Welkom terug! Eigenlijk jammer, dat je al terug bent, want wij vertrekken volgende week naar Zwitserland. Dus geen Canada dit jaar, maar wel twee weekjes lekker naar mijn thuisland. Zoals je zegt, ook heel mooi.

Zet je wat foto's van Zwitserland op jouw website?

Groetjes,

Franziska

• fraenziott

Hoi Maria,

Ook in en rondom Montreal zijn intussen heel wat fietspaden gekomen. Toen ik 20 jaar geleden met de fiets naar school wou in een plaatsje dicht bij Montreal, was mijn gastmoeder geschokt. Veel te gevaarlijk vond ze dat ritje van een kwartier fietsen naar school. Daarbij ging het allemaal door rustige woonwijken met maar een grote weg om over te steken. Ik vond het dus best te doen, maar je moest toen echt weten, waar je langs moest, want fietsgidsen of wegwijzers waren er toen nog niet.

Intussen is er heel veel veranderd. Ook de Canadezen hebben fietsen als recreatiesport ontdekt. Er zijn inmiddels overal boekjes met fietsroutes te koop, fietsroutes aangelegd en fietsen te huur. Ik zou zeggen, vraag gewoon bij een verhuurder. Die zullen je vast kunnen vertellen, waar het loont om te fietsen, waar de leuke routes zijn en waar je beter te voet heen kunt gaan.

Succes!

Franziska

• Maria

bedankt, bij de meeste campings zijn hybriden fietsen te huur :)