Besneeuwde toppen

• Pieter

Op de route tussen Williams Lake en Bella Coola ligt het plaatsje Tatla Lake, een paar huizen maar, schitterend gelegen aan het gelijknamige meer. Binnenkort een paar foto's van dit oord, maar voordat we hier arriveerden hebben we de onverharde wegen ten zuiden van Tatla Lake verkend, met prachtige namen als Chilko Lake Access Road, Eagle Lake Road, e.d. Prima te berijden, zelfs met een camper zou dit moeten lukken. Het was prachtig weer die dag, 2e helft mei 2007. De toppen van de bergen waren nog volop voorzien van sneeuw. Nauwelijks een mens te bekennen, af en toe stoof een auto voorbij, waarschijnlijk op weg naar een van de zuidelijker gelegen indianenreservaten. Bijgaand een stapeltje foto's, van de heerlijke wegen en van de sneeuw in de verte. Veel kijkplezier.

Pieter

• Raymond

Prachtige foto´s Pieter. Het is inderdaad een prachtige route tussen William´s Lake en Bella Coola, wat een ruimte en wat een rust. Ik heb die rit 3 jaar geleden gedaan en we hebvben gekampeerd op een kleine camping van een duitse eigenaar ergens halverwege, Ik meen dat hij Detlef heet. Hij had een 9 maanden oude hond, ras weet ik niet maar het was een donkere hond met de naam April.

Mijn vriendin enck heben de halve dag gewandeld en april is de hele wandeling meegegaan. Het is altijd leuk om dit soort foto´s weer te zien en dat geeft een mooi gevoel.

• Kaka

Het zijn prachtige foto's Pieter. Ik heb dat stuk zelf nooit gereden, maar ik zou dat wel heel graag nog willen doen.

groet,

Kaka

• Cor

Inderdaad, zeer mooie foto's. Je verwend ons Pieter.

Groetjes Cor

• Petra68

ja hoor die weg ken ik nog maar wij hadden helaas niet echt de tijd op te stoppen omdat elke plek toen uitgestippelt was. Wij hebben bij puntzi lake gestaan toen aan een meer met half nederlandse eigenaren want hun ouders waren emigranten.

• Ankie

Schitterende foto's.

Wat wij ook altijd zo mooi vinden zijn die afrasteringen. Hier net ten zuiden bij Stoney creek zit een camping met ook een heel mooi bouwsel, helaas geen foto. Als je weg dan verder naar het zuiden volgt kom je langs een ranch met een kilometers lang, volgens mij zo'n 10 km, hekwerk. Gemaakt van wat dikkere boomstammen, in een zigzag vorm, zelfs tussen de bomen door gemanouvreerd. Het zijn ware kunstwerken.

• double dutch

Ha…dan heb je ons nét gemist die vakantie.

Wij hebben die weg (heen en terug) gedaan in April 2007…en toen lag er nog volop sneeuw overal…euh…vooral in de hogere gebieden, dan.

Nog sneeuwbuien onderweg gehad, een enkeldiepe laag moddersneeuw op The Hill, maar inderdaad…zóóóóóó mooi.

'k Zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's van die reis kan plaatsen.

Thanks, in ieder geval :D

Double Dutch

• Pieter

Ik ben erg benieuwd naar die foto's. We willen nog een keer naar dit gebied, omdat we er naar ons gevoel veel te snel doorheen hebben gereden.

Pieter

• Pieter

Ankie schreef:

> Wat wij ook altijd zo mooi vinden zijn die afrasteringen.

Eh.. zo iets?

Pieter