graag tips route Okanagan en Kootenays

• an

ik zit eraan te denken om de okanagan te bezoeken en de kootenay's

omdat ik eerst via princeton naar well's gray ga en dan naar jasper en evt edmonton,maar op gegeven moment via yoho.naar revelstoke .

hierna twijfel ik :

via Salmon Arms, vernon,Needles,Nakups, Silverton,Crescent Valley, Nelson,Balfour,Creston,Cranbook en fort steele,dan canal flats,invermore,radium hotsprings, daarna de 93 Kootenay Nat.park in via vermillion pass en johnston canyon naar banff en dan calgary

of

vanuit revelstoke via upper arrow naar nakusp,new denver,kaslo,nelson en / of hoe dan verder???? eindpunt is calgary.

het gaat mij erom is het de moeite om naar Vernon en Needles te gaan?

of is via upper arrow mooier?

verleden jaar hebben we vancouver,vancouver island, via whistler ,lillooet,lytton,cache creek,kamloops,revelstoke,yoho en kootenay nationalpark,jasper,banff,waterton nationalpark en terug naar calgary..op ons gemak 4 weken over gedaan.

nu gaan we weer een kleine 4 weken.

graag jullie advies en tips.

alvast bedankt @n.

• fraenziott

Hoi An,

Via Upper Arrow Lake is een heel mooie route. Wij zijn er vorig jaar september geweest een hebben bij Halcyon Hot Springs overnacht. Er is daar een hotel annex thermaalbad annex camping. Prachtig om 's avonds in het hete water te liggen en de zon achter de bergen te zien verdwijnen (zie foto).

Wij zijn toen vanuit Revelstoke via Upper Arrow Lake en Nakusp naar Vernon gereden. Graag had ik meer van de Kootenays willen zien, want ik vond dit echt een prachtig en nog betrekkelijk rustig gebied. Helaas hadden wij toen te weinig tijd om ook plaatsen als New Denver, Kaslo, Nelson etc. te bekijken, maar een volgende keer wil ik dat heel zeker doen.

Ook de Okanagan heeft zo zijn charmes, alhoewel veel Nederlanders het daar te droog vinden. Canadezen gaan er juist heel graag met vakantie, omdat het er warm is en omdat je in de verschillende meren lekker kunt zwemmen. Ook als je van wijn houdt is de Okanagan met zijn vele wijnboerderijen zeker een aanrader. Hou je meer van minder woestijnachtige landschappen en wil je vooral rust, dan zal ik de Okanagan schrappen en je tijd volledig aan de Kootenays besteden.

Groetjes en alvast heel veel plezier,

Franziska

• an

WAUWWWW fraenziott..wát een mooie foto !

ik ga daar zeker overnachten. bedankt voor de tips.

ik denk dat ik op mijn gemak de Kootenays goed ga bekijken.

groetjes An.

• fraenziott

Hoi An,

Daar ben ik nog weer. Het was ook een uitzonderlijk mooie avond daar aan Upper Arrow Lake, dus dan is mooie foto's schieten niet zo moeilijk.

Hier heb ik nog een paar links voor je voor de Kootenays:

www.halcyon-hotsprings.com/

http://nakusp.iwebez.com/siteengine/activepage.asp?PageID=30

http://www.kootenayrockies.com/

Op de laatst genoemde site vind je ook mooie routes door de Kootenays. Ik vind vooral de vele hete bronnen in deze regio heel aantrekkelijk. Wat mij betreft is namelijk niets lekkerder dan na een lange vermoeiende reis of wandeldag in een thermaalbad te ontspannen.

Have fun!

Franziska

• Brenda

Er zijn heel veel avonden als dat hier…

Dit is de website (met veeeeel foto's) van de Zuid Kootenays (lager dan Nelson nog, een stukje van de highway 3). Als je de foto's bekijkt begrijp je meteen waarom wij hier zijn gaan wonen. ;-)

Vel plezier!

www.southkootenay.com/cms/Media_Gallery.178.0.html

• A B

Leuke tips allemaal, bij dit onderwerp.

Heb genoten van de gegeven links.

Mooie omgeving.

Die hotsprings lijkt me wel wat.

Misschien kunnen we deze route in onze volgende reis meepikken.

Ik zie het al helemaal voor me.

Poedelend in z'n badkuip, ondergaand zonnetje, glaasje wijn, vogeltjes als achtergrond muziekje, …………. wat wil je dan nog meer.

Ach,……..keep on dreaming.

In ieder geval bij deze bedankt voor de leuke tips!!

Groetjes van Agnes ;-)

• an

Franziska en Brenda

Ik ben erg blij met de links en heb genoten van de foto's..zie het helemaal zitten om de schoonheid van de Kootenay's op mijn gemak te ondergaan.

Kan haast niet wachten om te gaan. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zó mooi zou zijn.

Brenda ; ik kan me heel goed voorstellen dat je een gelukkig mens bent dat je daar bent gaan wonen !

Mijn man en ik hebben het er ook steeds vaker over om in Noord Portugal of Canada te gaan wonen als we stoppen met werken. Wie weet..kiezen we de Kootenays.

Als we terug zijn laat ik je weten hoe we het gevonden hebben.

thanks en groet @n.

• Janneke

Wij zijn vorig jaar ook in de Kootenays geweest. Héééél leuke plaatsjes. Nelson is leuk, back to the flowerpowertijd! Moet je zeker heen gaan. Wij zijn heen van Vancouver via Jasper-Banff naar Revelstoke en dan zo via de Lakes (gratis ferries!) naar Nelson en dan via de 3 weer naar Vancouver. We zijn al vaker in Canada geweest en kunnen een beetje vergelijken. De Kootenays kwam bij ons ook over als een retireplace. Heel mooi en soms een beetje on-Canadees luxe plaatsjes.

Alles heel gerelaxed. Zeker doen. Toch weer een heel andere rit dan via de Okanagan, die is rustiger en een heel ander landschap. Op onze website staan foto's van Kootenays: www.middendorp.waarbenjij.nu

Wat een ongelooflijk mooie foto's worden er nu steeds op dit prikbord geplaatst. Je raakt gewoon aan deze site verslaafd ;)