eerste keer toronto + montreal

• frank

hallo kenners,

mijn vrouw en ik gaan voor de eerste keer naar canada en wel naar toronto 5 dagen en van daar uit met de trein naar montreal 5 dagen.

wie kan ons helpen, wat gaan we doen, zien en waar gaan we eten.

we zijn 35 jaar, geen kinderen mee en echte stadsmensen.

oh ja we verstekken volgende week zondag van brussel via frankfurt naar toronto.

met lufthansa en air canada.

laat maar iets weten, misschien zit er wel iemand bij ons in het vliegtuig.

groeten frank

• A&A

Nou Frank, ik kan je alleen de CN Tower daar zijn we geweest, en gegeten op 360 meter, als je dat zou willen dan zal je hier thuis wel moeten boeken, anders heb je kans dat er geen plaats is. En van Toronto naar de Niagara Falls is ook te doen en heel mooi om deze in het echt te zien. Verder van Oost Canada weet ik niet zo veel te vertellen, dat zullen andere bezoekers je moeten vertellen.

Heel veel plezier en hopelijk krijg je niet het WWT virus, dat hebben wij wel op gelopen, en dat is heel vervelend ha ha ha.

A & A

• Annemarie

Hallo Frank,

In Toronto:

De CN-tower. Eten in het 360 restaurant is inderdaad een echte ervaring, ronddraaiend en wel, je hebt een uitstekend zicht op de stad.

Winkelen in het Eaton-Centre, enorm veel winkels midden in de stad.

Met de veerboot naar Toronto Island, daar is van alles te doen, maar je kunt ook even rustig in de natuur zitten en genieten van de skyline van Toronto.

Het Rogers Centrum (sportstadion) bezoeken, ze hebben daar ook rondleidingen.

Een dagtocht naar Niagara Falls. Dat is echt een belevenis om daar te zijn.

In Montreal:

Oud Montreal, al die oude panden en straatjes, leuk om door te lopen.

De kathedraal, imposant groot.

Mont Royal, het uitzicht op Montreal.

In de rivier ligt Ile St. Helene, hier ligt een groot attractiepark.

Op Ile Notre Dame (ligt direct naast Ile St. Helene) ligt het F1-circuit, waar je buiten de races om gewoon op mag. Ook zijn hier nog een paar paviljoens van de Wereldtentoonstelling over en is er een botanische tuin.

Even buiten de stad ligt het Olympisch Park.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het zijn allebei leuke steden om te bezoeken.

Groetjes,

Annemarie

• Tonny

Hoi Frank

neem in toronto ook de boot tocht daar of de Hippo tours

over het ontario meer hebben wij ook een x gedaan aanbevolen

of kijk even in google toronto hippo tours

wij gaan 6. sept weer toronto

gr. tonny

• fraenziott

In het voormalige vélodrome van het olympisch complex vind je de biodome, een soort dierentuin, waar verschillende ecosystemen met hun planten en dierenwereld nagebouwd zijn. Uiteraard zijn hier vooral de in Canada voorkomende ecosystemen bijzonder interessant.

Trouwens is ook ook de rit met de lift naar de top van de toren van het olympisch stadion de moeite waard. Je hebt er een prachtig uitzicht over de stad en haar omgeving.

• jack

Toronto is een stad van buurten, die elk hun eigen festivals hebben. Downtown Toronto is echt een zakengebied en kan flink saai zijn, maar vlakbij zijn buurten als St Lawrence Market, Distillery District en de Entertainment District. Andere interessante plekken zijn Roncesvalles, the Beaches, Yorkville/Annex en natuurlijk ChinaTown (behalve old ChinaTown) en Kesnington Market. Een goede website met actuele informatie is www.toronto.com. Toronto is op culinair gebied zeer goed, maar ook zeer prijzig. Voor de liefhebbers zijn er speciale wine tasting tours richting de Niagara voor een zeer laag bedrag.

Montréal heeft veel meer centrum en Oud Montréal heeft het gevoel van een oude stad. Een goed website voor Montréal is http://www.tourisme-montreal.org/What-To-Do/Events