Hoodoo Trail Banff

• A B

Hoi,

Ik zit wat te lezen over de Hoodoo Trail bij Banff.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen op dit prikbord zijn, die bekend zijn met deze trail.

Ik heb er wat vragen over.

Hoe lang (km) is de trail?

Hebben jullie misschien foto's, altijd leuk om te zien hoe het pad loopt en hoe de omgeving er uit ziet.

Gewoon leuk om er iets over te lezen en te zien.

Alvast bedankt.

Groetjes van Agnes

• v. Lunteren

Het ligt er een beetje aan waar je begint.

Als je begint in Central Park (Bow River trail) is het in totaal ruim 6 kilometer. Start je bij het Bow Falls Viewpoint dan is het ong. 5 km. met een hoogteverschil van -60 / +60 meter.

Om de Hoodoos goed te kunnen zien is een floattour over de Bow River ook heel leuk.

www.taximike.com/float.html

• fraenziott

Hoi Agnes,

Wij hebben er een gedeelte van gelopen. De lengte hangt inderdaad af, van waar je begint. Wij hebben hem eigenlijk in omgekeerde richting gelopen, want wij zijn vanaf de camping (Tunnel Mountain Campground) richting de stad gelopen. De hoodoos krijg je dan eigenlijk helemaal niet te zien en soms is het vinden van de juiste trail wat lastig. Maar de moeite waard was het heel zeker. We hebben onderweg zelfs nog twee coyotes gezien.

Ik vond het ook een prima trail om vanaf de camping eerst naar de Bow Falls en vervolgens naar het centrum van Banff te lopen. Als je op terugweg liever niet meer wilt lopen, kun je de bus terug naar de camping nemen. Zo kun je de camper gewoon een keer een dagje laten staan. Erg handig!

Ook de hoodoos zijn vanaf de camping trouwens makkelijk te bereiken. Je moet gewoon een stukje de andere kant op lopen en je bent er.

Ik heb hier nog een oude foto van de hoodoos, maar helaas is de kwaliteit ervan niet zo best.

Als je nog meer details over die trail wilt weten, kan ik je eventueel een kopie van mijn wandelboek toesturen, waarin de trail vrij nauwkeurig beschreven staat.

Groetjes,

Franziska

• A B

Hoi Franziska en van Lunteren,

Dank jullie wel voor de leuke info die jullie gegeven hebben.

Het raften/de boottocht lijkt ons erg leuk, maar ik weet niet of dat nog in september is. Dus ik denk dat we daarmee net buiten de “boot” vallen.

Zo niet, dan gaan we dat zeker eens doen. Fotograferen van wildlife vanuit de boot zou erg leuk zijn. Maar goed we zien wel of het kan.

Franziska, wat betreft de totale trail ben ik zeker geinteresseerd.

Ik zou het erg leuk vinden als je het per e-mail kan sturen.

We gaan het zeker lopen.

We hebben in 2006 op de camping Tunnel Mountain gestaan.

Een erg leuke camping.

De standplaats vergeet ik nooit meer. Dat was 222. Hi,hi,…

We kunnen dan gaan wandelen vanaf de camping.

Moeten we dan naar links of rechts?

Is de route dan goed aangegeven, waar het begint of zijn er brochures ergens te verkrijgen van deze trail, waar te beginnen?

Okay, nogmaals dank jullie beiden voor de info.

Groetjes van Agnes :-)

• ruud

misschien heb je hier ook iets aan: http://www.pc.gc.ca/pn-np/ab/banff/activ/activ1a_E.asp

Wij hebben hem ook gelopen vanuit de camping naar Banff en was erg leuk dat weet we nog. We hebben ook bij Banff de Sulfur mountain hike omhoog gedaan en met de liftgondel naar beneden dat was grandioos.

groet

ruud

• A B

Hoi Ruud,

Dank je voor de tip.

leuk om te lezen.

Hier heb ik zeer zeker iets aan.

Groet van Agnes :-)

• fraenziott

Hoi Agnes,

Vanaf Tunnel Mountain Campground moet je naar links voor de hoodoos en naar rechts richting Bow Falls en het centrum. Het pad is niet echt goed gemarkeerd, maar met een beetje fantasie kom je er wel. Vanaf de camping richting Bow Falls loop je eerst een stukje door het bos onder aan Tunnel Mountain Road. Op gegeven moment daal je af naar de Bow River en loop je beneden in het dal parallel aan de rivier tot kort voor Bow Falls, Daar moet je weer een stukje steil omhoog klimmen naar het uitzichtpunt / parkeerplaats. Daarna loop je een klein stukje verder op de Tunnel Mountain Road en vervolgens weer langs de rivier op een aparte voetpad.

Wij hebben toen met de beschrijving uit mijn wandelboekje (stuur ik je nog wel per e-mail) en een kaart van Banff en omgeving (gratis te krijgen bij het visitors centre) gelopen. We waren er niet altijd zeker van, dat we echt het juiste pad te pakken hadden en kort voor Bow Falls gingen we nog bijna de mist in door beneden bij de rivier te willen blijven. Maar uiteindelijk hebben we het met een paar kleine omwegen toch gered.

Raften is misschien nog wel mogelijk. We waren er vorig jaar eind september en zagen bij Bow Falls nog verschillende boten te water gaan. Maar het leek meer op een beetje floaten dan op echt raften in wild water. Maar goed, dan heb je tenminste alle tijd om van het uitzicht te genieten.

Groetjes,

Franziska