ik ga volgende maand 3 weken naar canada met een camper en wil waarschijnlijk ook nog de grens oversteken naar amerika.
Gaat dit zonder problemen of moet ik nog iets doen?
Bedankt voor jullie reacties
Ik weet niet of je wel eens naar de VS hebt gevlogen, maar dan krijg je in het vliegtuig een (groen) visumwaiver-formulier dat je in moet vullen.
Een deel van dit formulier wordt dan door de immigratie-ambtenaar in je paspoort geniet.
Als je over land de USA binnenkomt moet je zo'n zelfde formulier invullen.
Dat kost wat tijd, maar da's eigenlijk het enige.
Tenminste, als je er een beetje betrouwbaar uitziet, want anders wordt ook je camper doorzocht.
Je kunt dus niet, na het laten zien van je paspoort, “zomaar” doorrijden.
Het is wel zo dat de immigratie-ambtenaren aan vooral de kleinere grensposten een stuk vriendelijker en behulpzamer zijn dan die op grote luchthavens in de VS.
Je bedoelt terug Canada in ?
Da's helemaal geen probleem, paspoort laten zien en doorrijden.
Je hebt dan namelijk al een stempel in je paspoort van de binnenkomst op de luchthaven.
Nog wel even een belangrijke opmerking over het overschrijden van de USA grens.
Hou er rekening mee dat je ABSOLUUT GEEN fruit e.d. mag invoeren in de VS.
Dit vanwege ziektes en eventueel ongedierte.
Zorg dus dat je voor de grensoverschrijding je appels e.d. opgegeten hebt, want anders ben je ze kwijt.
Hoi Eugene,
Afgelopen jaar (mei 2007) is mijn man met een camper overgestoken bij bij de grensovergang Sumas dicht bij Abbotsford.
Er werden van mijn man en schoonvader vingerafdrukken,en een foto gemaakt.
Tevens moesten ze een formulier invullen,die ze daar kregen.Daarna kregen ze een visum voor 90 dagen. Dit visum moesten ze weer inleveren bij het verlaten van de VS.
De camper moest in een soort sluis,waar röntgen camera,s de camper onderzochten. (zie foto google earth) Toen ze daar door heen waren,werd de camper aan de andere kant door 2 mannen (1 met hond) onderzocht.
Alle kastjes moeten open,en een lolletje kennen ze niet.
Al met al ben je er wel haast een uur mee bezig.
Groetjes Annemiek
Wij zijn in mei dit jaar ook de grens naar Amerika overgestoken met een camper, in Sault St. Marie. We kregen een aantal vragen,waar we werkten, of we Amerikaanse dollars hadden en of we fruit en dergelijke bij ons hadden. De camper moesten we parkeren en naar het kantoor om de Visawaiver in te vullen. Hier werden ook onze vingerafdrukken en een foto van ons gemaakt. We waren met 15 minuten klaar en konden toen gewoon Amerika inrijden. Op de terugweg het Visawaiver weer ingeleverd bij de Canadese douane en zo weer Canada in. Geen problemen gehad en zelf op de heenweg nog een geintje gemaakt met de douanebeambte die de Visa deed en de vingerafdrukken en de foto.
Wij zijn afgelopen mij de grens naar de vs overgstoken bij Wild Horse/Montana.
We werden onderworpen aan een uitgebreid onderzoek…veel papieren in vullen.. de auto werd helemaal nagekeken.. (wij mochten de auto niet uit, tijdens dat onderzoek). vingerafdrukken enz. de ambtenaar was gepast ‘vriendelijk’. Dat hebben we op de luchthavens wel eens anders meegemaakt.
Het geheel heeft ongeveer een uurtje geduurd..
oversteek victoria (VI) / port angeles ; zeer behulpzaam en vriendelijk. vingerafdruk, foto, geen fruit. in PA zeer onvriendelijke meneer en op terugweg canada in, bleef groene papiertje in paspoorten zitten, dus is er volgende keer een probleem. weet dat je dit dan op hoort te sturen naar een adres in vsa, maar tegen die tijd hebben we een nieuw paspoort en zien we wel. neem aan dat met die strenge incheck procedures van nu, dit probleem wel aan het licht komt voor we vertrekken
grts
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?