camperreis usa canada

• kees en Lia

we willen volgend jaar een camperreis van San Francisco naar Vancouver maken daarbij de nodige NP aandoen. Voor deze reis willen we 4 weken plannen.

is er iemand die daar ervaring in heeft en welke camper verhuurder heeft dit in zijn programma

• fraenziott

Hoi,

Ik heb helaas geen ervaring met deze reisroute, maar ik weet wel, dat het bij de meeste camperverhuurders niet mogelijk is, om de camper in een land op te halen en in een andere weer in te leveren. Jullie zullen dus of een rondreis moeten plannen of een reis van bij voorbeeld San Francisco naar Seattle. Je kunt dan wel de grens over naar Canada en Vancouver en omgeving bezoeken, maar zult dan voor het inleveren van de camper weer terug naar de VS moeten rijden. Dat lijkt me trouwens niet zo een groot probleem, want Seattle ligt niet zo ver van de Canadese grens.

Succes met de verdere planning! Groetjes,

Franziska

• Ton

Het klopt inderdaad dat je niet snel een bedrijf zult vinden waar je een camper in de USA op kunt halen en in Vancouver Canada weer kunt inleveren.

Vier weken lijkt veel, maar vergis je niet in de afstanden. Wij hebben in 2007 Calgary, Yellowstone NP - Calgary gedaan. Deze tocht kun je uitbreiden door b.v., Calgary, Yellowstone en andere NP aan te doen en daarna de camper inleveren in Vancouver.

zie ook http://members.home.nl/truton

SF is een geweldig mooie stad, waar we met veel plezier aan terug denken. Zeker een aanrader voor iedereen, maar inleveren van de camper dan in bv. Seattle.