Bij de voorbereiding van mijn reis stel ik mij de vraag of Vancouver Island écht de moeite waard is of dat je de beschibare tijd (een 4-tal dagen) beter kan besteden op het vasteland. Graag jullie idee.
Ik vind Vancouver Island zeker de moeite waard. Je kan 2 overnachtingen in Victoria doen en 2 overnachtingen in Tofino. Echter of het of je 4-tal dagen beter kan besteden op het vaste land is afhankelijk hoe de rest van de reis eruit ziet. Neem je in de reis genoeg tijd om alle te kunnen zien, te genieten en te wandelen (zonder dat je overal in de auto voorbij flitst met af en toe een foto stop) dan zou ik de Vancouver Island in de reis opnemen. Neem je op het vaste land overal maar kort de tijd ervoor, dan kan je de dagen beter op het vaste land besteden.
Helemaal eens met Kaka. Vancouver Island is prachtig en op zich al een hele vakantie waard! Maar als je maar vier dagen ter beschikking hebt en die vier dagen VI betekenen dat je dingen op het vaste land gehaaster moet doen of zelfs moet overslaan, dan zal ik voor het vaste land kiezen en Vancouver Island voor een volgende keer opsparen.
De vraag is of je dat nu al moet beslissen. Misschien kun je ook gewoon wachten en zien, hoe je reis zal verlopen. Vaak heb je door omstandigheden zoals bij voorbeeld het weer plotseling meer of juist minder tijd ter beschikking. Dan zou je alsnog kunnen beslissen om Vancouver Island wel of niet in jouw route op te nemen.
Succes en alvast heel veel voorpret toegewenst!
Groetjes,
Franziska
Vancouver Island is dubbel en dwars de moeite waard, maar het ligt natuurlijk aan je eigen wensen en verwachtingen of je vier dagen op het vasteland wilt opgeven/inruilen daarvoor.
De natuur op het eiland is zo divers, dat je er met gemak drie/vier(of zelfs langer) weken kunt verblijven zonder je ook maar een uur te vervelen.
Een kleine (niet volledige)opsomming van wat hoogtepunten:
Victoria, de hoofdstad van B.C., met het prachtige Parlementsgebouw, het statige Empress Hotel, het schitterende Royal B.C. Museum, Inner Harbour, de leuke winkeltjes in het centrum.
San Juan Ridge, via Hwy 14 van Victoria naar Port Renfrew en vandaar binnendoor naar Lake Cowichan
Chemainus, pittoresk dorpje met de mooie muurschilderingen(èn, natuurlijk, het Nederlandse bakkerijtje)
Highway 4, van Port Alberni naar Ucluelet/Tofino, door het imposante regenwoud en de oerbossen van V.I.
Pacific Rim National Park
Gray Whale tour
Comox Harbour
Campbell River
Grizzly tour naar Knight Inlet
Highway 28 van Campbell River naar Gold River
Strathcona National Park
Excursie Nootka Sound en/of Kyuquot Sound
Schoen Lake Park
Woss Lake Park
Highway 30 naar Port Alice, boottocht over Quatsino Sound
Brooks Peninsula Park
Telgraph Cove/ Alert Bay
Orca tour over de Johnstone Straight
Hike in Cape Scott Park, zo ongerept, hier waan je je een echte ontdekkingsreiziger
Port Hardy/ Bear Cove, startpunt van de ferries naar Prince Rupert en Bella Coola.
Kortom, met 4 dagen red je het niet.
Wij zijn eerder geweest en hadden ca. vier dagen over, we waren met een camper, en zijn toen naar Vancouver Island geweest. Tofino om precies te zijn, we hebben daar langs de kust de camper gezet en een paar overnachtingen gedaan en overdag zijn we met een zodiac (rubberboot) naar walvissen geweest en walrussen, deze vaarde vanuit Tofino. Op de terugweg hebben we ook nog een wandeling her en der gemaakt waaronder een tropisch regenwoud. WIJ vonden het zeer de moeite waard en we gaan zeker nog een keer terug want er is meer…
zie: http://www.vancouverisland.com/
groet
ruud
Meestal als je minder tijd hebt,pakken de mensen een stukje Vancouver Island mee.Dan doen ze een Orca/wildlife tour in Victoria,brengen een bezoek aan Tofino en Ucleulet voor een Whale tour,of willen de mooie Orca toer doen in Johnstone strait.Zoals de anderen aangeven is Vancouver eiland een vakantie op zich,maar je moet nou eenmaal keuzes maken! Canada is nou eenmaal een land waar je vaak terug moet komen om veel te zien!
Succes!
Berry
Hey robbedoes,
Ik sluit me aan bij de anderen. VI is zeker de moeite waard maar 4 dagen is en beetje kort. Ook dan zal je keuzes moeten maken. Als je bij Horseshoe Bay overgaat naar Nainamo zou ik naar de westkust gaan. Onderweg o.a. naar Cathedral Grove en dan naar het prachtige Pacific Rim NP. Oh wat is het daar mooi om te wandelen!! En je kan er whalewatchen. Als je geluk hebt…
We hebben dit stuk ook gedaan. Kijk maar eens op onze site.
Greetzz
Toon
Rondje West Canada
adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?