weer

• Hermien

Wij genieten van de mooie foto s die te zien zijn. Wij gaan de 2e helft van september voor het erst naar Cnada. Nu is mijn vraag: Hoe is het weer dan daar. Kan ik gewoon mijn zomerkleren meenemen? We zijn de eerste weel in de omgeving van Toronto waar we een rondreis maken en de tweede week zijn we in de omgeving van Vancouver (de Rockys) waar we ook een rondreis maken, Ook nog even een vraafje ter nieuwsgierigheid: Heb in in de zomermaanden last van muggen? Groetjes Hermien

• Berry

Hoi Hermien,

De 2e helft van September kan het nog prachtig weer zijn.

ja hoor je kunt gewoon zomer kleren meenemen,en je neemt gewoon wat warme kleding mee voor de avonden,of als het weer wat slechter zou zijn.

Dit geldt voor zowel het oosten als het westen.

En voor de rest kun je altijd nog wat daar kopen,want kleren zijn er niet duur.

Voor muggen heb je:

Deep Woods OFF ( ook goed voor kinderen)

Skintastic

Deet=OFF (goeie pompspray)

Voor bij de Camper heb je,summerlight Mosquito Coil burner,dit is om de muggen op afstand te houden.

Berry

• fraenziott

Dag Hermien,

In de tweede helft van september kun je in Canada van alles verwachten qua weer. Wij hebben vorig jaar in de tweede helft september door West-Canada gereisd: Eerst prachtig zonnig en bijna 30 graden, dus echt zomerweer. Vervolgens wat koeler bewolkt en regenachtig weer en uiteindelijk in de Rockies zelfs sneeuw en temperaturen beneden het vriespunt. Het kan dus alle kanten op. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het oosten, ook al zul je daar minder snel last van minustemperaturen hebben. Ik zal dus laagjes-kleding meenemen, die je makkelijk over elkaar heen kunt aantrekken: T-shirt, overhemd, trui, fleecetrui, regenjas… Ook afritsbroeken zijn erg handig.

Wat de muggen betreft, die zijn er in Canada in de zomermaanden in overvloed. Vooral muskieten en black flies zijn erg lastig en veelvuldig te vinden in de wat vochtigere gebieden. Dus een anti-muggen-middel kan zeker geen kwaad, maar zal ik pas in Canada kopen. Trouwens zul je daar eind september waarschijnlijk weinig last meer van hebben, want de plaag neemt na de eerste vorst snel af. Dus dat is dan weer het grote voordeel van de koelere temperaturen. Wij hebben het anti-muggen-spul vorig jaar in elk geval nauwelijks gebruikt.

Veel plezier,

Franziska

• jack

De temperaturen in de tweede helft van September variëren tussen de -3 en +33 in Toronto. Meestal is het lekker tussen de 20-25 tijdens de Indian Summer. Muggen zijn grotendeels vedwenen.

De Rockies zullen kwa weer iets wisselvalliger zijn en er kan sneeuw vallen. Het beste kan je 2-3 lagen dragen, zodat je bij erg warm weer gemakkelijk kleding kan uittrekken. Hermien schreef:

>

> Wij genieten van de mooie foto s die te zien zijn. Wij gaan

> de 2e helft van september voor het erst naar Cnada. Nu is

> mijn vraag: Hoe is het weer dan daar. Kan ik gewoon mijn

> zomerkleren meenemen? We zijn de eerste weel in de omgeving

> van Toronto waar we een rondreis maken en de tweede week zijn

> we in de omgeving van Vancouver (de Rockys) waar we ook een

> rondreis maken, Ook nog even een vraafje ter

> nieuwsgierigheid: Heb in in de zomermaanden last van muggen?

> Groetjes Hermien

• A B

Zoals al gezegd:

neem van alles wat mee.

Meerdere t-shirts, wat fleece truitjes, korte en lange broek en een jas tegen de kou.

Wij hebben in de maand september gereisd.

In de beregen in de Rockies was het 's nachts soms best erg koud en vroor het soms flink. Hier hebben we zelfs 1 keer een extra slaapzak gebruikt.

Daar in tegen was het in Calgary op 28 september zo rond de 26 graden.

We hebben ook een keer een laagje sneeuw gehad.

Alles is mogelijk.

Succes