Bagage

• Trix

Wij zijn afgelopen Mei voor het eerst een maand in Canada geweest. We vonden dat zo geweldig dat we gelijk voor volgend jaar weer geboekt hebben. Noemen ze dit heimwee? Nu heb ik een vraag over de bagage tijdens de reis.

Wij vliegen met United Airlines van Schiphol naar Calgary en hebben op de heenweg een overstap op Chicago. Daar hebben we een overstaptijd van 1.30 uur. Op de terugweg hebben we zelfs 2 maal een overstap. Eerst één in Denver (2 uur tijd) en dan weer in Chicago waar we maar 1 uur de tijd hebben, maar wel hetzelfde vluchtnummer als Denver - Chigaco. Dit omdat als we rechtstreeks van Calgary naar Chicago zouden vliegen we daar 6-7 uur zouden moeten wachten en nu iets later uit Calgary vertrekken. Bij het boeken hebben ze me verteld dat de bagage door gelabeld wordt, maar kan iemand uit ervaring vertellen of dit inderdaad ook zo is en of dat ook voor de terugweg geld. Vanwege de 2x overstappen in Amerika. En hebben we genoeg tijd voor de overstap.

Wij wachten af.

Groetjes, Trix

• ruud

Trix,waarom boek je niet om en vlieg je rechtstreeks naar Galgary vanuit Amsterdam en visa versa? Dat is toch veel sneller? Maakt het zoveel uit in prijs?

Ruud

• v. Lunteren

Heimwee?? Nee. Dit staat beter bekend als het IWWT-virus. Niets aan te doen en het is een blijvende aandoening.

Tien jaar geleden zijn we via Chicago O'Hare naar Vancouver gevlogen. Dat was dus wel in het pré 9/11 tijdperk. Toch was de security daar ook toen al veel strakker dan hier, maar de koffers hadden we geen omkijken naar. We hadden wel meer tijd dan anderhalf uur om over te stappen. 90 Minuten is niet zoveel, het is een enorm grote luchthaven, maar ik neem aan dat daar wel rekening mee gehouden is.

Ruud heeft wel gelijk. Met Air Transat vlieg je rechtstreeks van Amsterdam naar Calgary.

• Trix

Het is een pakket waar dit bij inzit.

Trix

• daantje

Je bagage wordt op heen- en terugreis doorgelabeled, geen zorgen maken komt allemaal goed. In NL op de band en in Canada van de band en als je terug gaat in Canada op de band en in NL van de band, niets aan de hand.

• Marcel

Goed om te horen dat Canada is bevallen!

Persoonlijk vind ik de 1 uur overstap op Chicago nogal kort; je bent nogal afhankelijk van het feit of beide vluchten die je in Chicago moeten brengen, allebei op tijd zullen zijn. Daarnaast is Chicago bekend om het slechte weer waardoor vluchten nogal eens vertraagd zijn.

Ik weet niet waar je geboekt hebt, maar dat reisburo of reisorganisatie zou je toch op de hoogte moeten hebben gebracht van de korte overstaptijd. Als je je vlucht mist, zal je een dag moeten wachten …. als er al plaats is op die vlucht.

Iniden mogelijk zou ik zeker kiezen voor de 7 uur wachttijd … en dus de tickets omboeken.

Voor de bagage hoef je je niet druk te maken; die wordt in Calgary al doorgeboekt naar Amsterdam. Bij korte overstaptijden kan de bagage soms de vlucht missen, maar wordt dan op de volgende vlucht meegestuurd, en zou dan door de maatschappij bij je thuis bezorgd moeten worden (komt tenslotte een dag later in Amsterdam aan).

Ik heb op de website van Chicago Airport gekeken maar die is niet overzichtelijk, en kon weinig vinden over de overstaptijden op die luchthaven. Maar ik ben er zeker van dat er wat op internet is te vinden.

Succes

Marcel

Calgary

• Cor

Beste Trix,

ik heb geen ervaring met overstaptijden O'Hara. Het lijkt me kort 1 uur er hoeft maar iets te gebeuren en je mis je vliegtuig. Over je bagage hoef je niet druk te maken, die wordt doorgeboekt.

Heb op internet even gekeken op andere forumsite's Hieronder de links hopelijk heb je er wat aan.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=14050

http://forum.viva.nl/forum/list_messages/17062

Groetjes Cor

• Mera

Beste Trix,

Chicago is een enorme airport en de overstap kan veel tijd in beslag nemen. 1 uur is echt heel erg krap daar. Zeker omdat je eerst volledig door de Douane van USA moet voordat je weer verder kunt. We hebben zelf de overstap 1 keer echt net gehaald, we hadden iets meer dan 1 uur de tijd, de enige reden dat we het gehaald hebben toen is omdat we met een dreumes op pad waren en voor mochten in de rijen. Persoonlijk zou ik voor de 6 a 7 uur wachttijd kiezen…

Groets Mera

• jack

De bagage wordt inderdaad gelabelt en dat is dus geen probleem. Alleen als je van lokaal naar internationaal gaat of vice versa, zal je de bagage moeten meeslepen.

Ten aanzien van je tweede stop in Chicago: 1 uur stop met hetzelfde vluchtnummer is geen overstap maar een tussenstop. Je zal het vliegtuig niet uitmogen. Je vertrekt in Denver danook vanuit de Internationale terminal.

• ruud

oké Trix,

in ieder geval zag ik genoeg info nu over je vraag. Vast veel succes, volgens mij komt het wel goed!

groet

ruud