Vancouver Island met kids; tips?

• karin

Een vriendin van mij gaat VI bezoeken. Nou weet ik wel wat ik daar leuk vind (tofina/beach/telegraph cove etc), maar zij heeft 3 kids. De oudste is 9, dan een van 6 en de jongste is 4 jaar.

Heeft iemand ervaring met dingen op het eiland die mn ook erg leuk zijn voor de kinderen om te doen?

Ik hoor het graag

• v. Lunteren

http://www.vancouverisland.com/attractions/?=31

• v. Lunteren

www.vancouverisland.com/attractions/?=31

• v. Lunteren

Sorry, links werken niet.

Moet je zelf even zoeken:

www.vancouverisland.com

klikken op Attractions

en vervolgens onder : Things to do and see op Kids stuff

• John

Hi Karin,

aan de Sunshine Coast / Powell River weet ik er wel enkele :-).

Kamperen op Willingdon Beach waar je een heerlijk rustig strandje, viespier, speeltuin, mini golf en ijsco-tent kunt vinden.

Een dagje met de watertaxi naar Savary Island waar vele kilometers zandstrand (en zonder verradelijke branding) liggen te wachten om bespeeld te worden. Ga er op zoek naar mooie schelpen en sanddollars (altijd een leuk souvenir).

Ga tijdens een erg laag tij op zoek naar de meest vreemd uitziende zeewezentjes zoals de moonsnail. En zou je er dan ook nog iets over te weten willen komen, schakel dan ons in ;-).

Met een CirclePac van BC Ferries vaar je met 15% korting een leuke ronde: Vancouver - Sunshine Coast - Vancouver Island - Vancouver (of nadersom).

Have Fun!

John.

• Mera

Hi Karin,

Wij reizen zelf ook altijd met onze 3 kids over de wereld, zelfde leeftijden ongeveer. Onze persoonlijke ervaring is dat ze eigenlijk weinig echte speciale kinderdingen nodig hebben, en juist de walvistochten en het struinen door de bossen enzo gewoon erg leuk vinden.

We gaan dit dan volgend jaar ook weer doen maar dan in Oost Canada.

Juist Telegraph Cove lijkt me helemaal goed, naar de Orca's. Super!

groets Mera

• Anne-Marie

Wij zijn net terug van een reis met kinderen van 6 en 8 jaar.

Ze waren op VI heel enthousiast over de whale safari naar orka's vanuit Victoria, wel duur.

Verder is Bug's Zoo in Victoria een bezoek waard. Klein maar fijn. Heel enthousiaste jonge dames verzorgen continue rondleidingen, waarbij de kinderen insecten op hun hand krijgen (als ze dat willen)

En ja, John heeft gelijk: De Sunshine-coast is niet zo toeristisch en wel mooi.

En natuurlijk:een kayak-tocht met John is absoluut de moeite waard.

Zie zijn website:

http://www.footprint-natureexplorations.ca/home.html

• karin

Ik krijg zelf zin om weer te gaan!!

Dank voor jullie suggesties

Karin