Nog een afscheid...

• Brenda

Van wat ik uit de reacties op Kaka's (dramatische) afscheidsbrief opmaak, krijg ik het gevoel dat “men” vindt dat haar vertrek ondere andere mijn fout/schuld is.

Ik vind het heel vervelend dat Kaka afscheid neemt, in mijn ogen is dat niet nodig. Ik begrijp dat mijn mening niet geaprecieerd wordt, en ook dat is ieders goed recht. Wat mij wel verbaasd, is dat het gezegd mag worden, maar ik het niet oneens mag zijn met mensen.

Nou glijdt het mij van mijn (arrogante) dikke huid af. Ik heb meer dan genoeg meegemaakt in mijn leven om de mening van anderen mij niet te laten raken. (nee, ik ben niet van plan mijn persoonlijke situatie mede te delen).

Ik wens jullie allemaal heel veel plezier in dit prachtige land, ik wens iedereen heel veel geluk in het leven. Ook ik vond het leuk om mijn kennis te delen. Ik zal er mee ophouden, aangezien jullie er niet op zitten te wachten.

(Gerard, houd je commentaar voor je. Ik hoef jou “Joepie, ze rot eindelijk op”-commentaar niet ;-))

• sandra

joepie!!!!Brenda schreef:

>

> Van wat ik uit de reacties op Kaka's (dramatische)

> afscheidsbrief opmaak, krijg ik het gevoel dat “men” vindt

> dat haar vertrek ondere andere mijn fout/schuld is.

>

> Ik vind het heel vervelend dat Kaka afscheid neemt, in mijn

> ogen is dat niet nodig. Ik begrijp dat mijn mening niet

> geaprecieerd wordt, en ook dat is ieders goed recht. Wat mij

> wel verbaasd, is dat het gezegd mag worden, maar ik het niet

> oneens mag zijn met mensen.

>

> Nou glijdt het mij van mijn (arrogante) dikke huid af. Ik heb

> meer dan genoeg meegemaakt in mijn leven om de mening van

> anderen mij niet te laten raken. (nee, ik ben niet van plan

> mijn persoonlijke situatie mede te delen).

>

> Ik wens jullie allemaal heel veel plezier in dit prachtige

> land, ik wens iedereen heel veel geluk in het leven. Ook ik

> vond het leuk om mijn kennis te delen. Ik zal er mee

> ophouden, aangezien jullie er niet op zitten te wachten.

>

> (Gerard, houd je commentaar voor je. Ik hoef jou "Joepie, ze

> rot eindelijk op"-commentaar niet ;-))

• elsbeth weert

Brenda, ik snap er nu niks meer van. Of ik heb de boel niet goed gevolgd (goed mogelijk, ik kijk nog vrij sporadisch op dit forum), of de mening van anderen raakt jou toch meer dan je schrijft. Als ik de berichtjes aan Kaka teruglees, zie ik nergens jouw naam, het lijkt of je die nu zelf hebt ingevuld. Het lijkt me doodzonde als jij nu, net als Kaka, met het forum stopt. Maar goed, je hebt er blijkbaar een reden voor. Voor mij zal het niet veel uitmaken, het veel besproken virus heeft mij niet aangetast, ik ben meer een zuid-oost Azieganger, maar voor veel anderen zal het erg spijtig zijn niet meer van jouw kennis over Canada en in het bijzonder de Kootenays gebruik te kunnen maken. Brenda, ik hoop dat je het nog jaren naar je zin zal hebben daar. Groet Elsbeth

• elsbeth weert

Brenda, even gezocht naar de meest recente woordenwisseling naar aanleiding waarvan jij je conclusies trekt. Mijn god, wat een gezeur om niks, zeg, en wat een afgrijselijk lange tenen allemaal. Ik kan me voorstellen dat je je energie nu in iets anders gaat steken. Veel plezier ermee. Groet Elsbeth

• Maria

succes verder , het oneens met topics zijn wordt vaak als on betamelijk beschouwd door een aantal prikkers,

Ik zelf vindt de overdreven stroom van foto,s zonder link - en afkomst omschrijvingen overbodig op een forum.

Ik moet steeds meer items overslaan om bij een eerder gestelde vraag te komen:) Vaarwel zeggen is er niet bij LOL (*_*) :)

Kaka,s afscheid heeft persoonlijke redenen en met voldoende toelichting gegeven, Brenda neemt het erg persoonlijk op.

• double dutch

En jij hebt je mond vol over respect en fatsoen?

Blijkbaar alleen als het geschrevene in je eigen straatje past.

Mwah…blijkbaar ben je op je plaats hier dan, want op het moment dat er tegengas wordt gegeven, of een andere mening om de hoek komt kijken, buitelt men over elkaar heen om één en ander toch vooral politiek correct te houden.

Wat een valse misselijke reactie van je.

• Brenda

Dank je Elsbeth.

sadra's reactie zegt genoeg, he? ;-)

• Brenda

Ik ben het wat dat betreft niet met je eens Maria. Ik neem het niet zozeer persoonlijk op, alswel dat ik wordt afgezeken om niets.

Dat Kaka haar persoonlijke redenen opgeeft is haar goed recht, ik weiger dat, aangezien het jullie zaak niet is. Ik ben alleen het afzeiken om niets (ik ga ook geen namen noemen…), het afgezeken worden als je het niet met de goegemeente eens bent, spuug en spuugzat.

Men loopt hier te roepen dat iedereen respect dient te hebben voor de mening van een ander. Dat heb ik, vandaar dat ik me daar naar voeg.

• double dutch

Maria schreef:

>

> Kaka,s afscheid heeft persoonlijke redenen en met voldoende

> toelichting gegeven, Brenda neemt het erg persoonlijk op.

Nou, dat ben ik niet zonder meer met je eens.

Kaka heeft haar afscheid omkleed met persoonlijke redenen en indirect Canadarc de schuld gegeven van haar vertrek.

Ik vond dat ze vooral erg persoonlijk reageerde door te vertellen over hoe moeilijk ze het heeft met haar zoontje en Canadarc's reactie.

Ze heeft het over dat het haar teveel wordt ná de manier waarop Canadarc reageerde.

Dan vindt ik dat Kaka één en ander behoorlijk persoonlijk opneemt.

Er zijn hier meer mensen met op dit forum die zware tijden beleven.

Dat hebben we gelezen.

En ieder gaat daar op z'n eigen manier mee om.

Ik persoonlijk ben blij dat ik eens zonder rekening te houden met persoonlijke/huiselijke omstandigheden, kan reageren, zonder ontzien te worden, “want ze heeft het toch wel erg zwaar, dus….”. Zonder al dat wat er op de achtergrond meespeelt.

Ik ga en zal daar niet over uitweiden, dat gaat jullie niks aan, maar dat het minstens zo zwaar is, daar mag je rustig vanuit gaan.

Ik voor mij vindt die anonimiteit van het internet in dit geval een zegen, want iedereen is gelijk en wordt ook dusdanig behandeld.

En dat is goed.

Ik las één en ander vandaag nog eens door en toen zag ik dat het vooral een verschil van perceptie is.

Van diegene die van de buitenkant tegen Nelson aankijkt, als bezoeker en van diegene die er vlak bij woont.

De bezoeker ziet de leuke huisjes en de fraaie ligging (ik noem maar wat, want ik vond Nelson ook drie X niks) en degene die er in de buurt woont ziet de rotzooi, de shit en de ellende.

En ander huis lijkt altijd schoner dan dat van jezelf, zeg maar.

Maar als je daar wat van zegt is het huis blijkbaar te klein.

Ik vind het jammer dat Brenda weggaat.

Een aantal mensen hebben blijkbaar het idee dat ze levensgevaarlijk gewond raken van een stevige discussie, een goede woordenwisseling of een fiks meningsverschil. Maar niets is zo dodelijk als de consensus.

Brenda zegt tenminste waar het op staat, zonder dat nep-vriendelijke om elkaar heen gedraai.

Blijkbaar kunnen sommige mensen er niet tegen om te horen waar het op staat.

Lang leve de dodelijke concessie-mentaliteit…….

• Ann B.

Beste Brenda,

Ik denk dat ik ergens las op Kaka's reacties over jou post op het forum, maar er werd wel bijgezegd dat je soms wat bot overkomt maar het allemaal wel goed bedoelt. Dus zo'n slechte reactie is dat nog niet.

Ik oordeel niet over mensen hun reacties en iedereen moet het voor zich uitmaken hoe ze willen reageren. Ik heb ook zo vaak wel eens zin om op dingen te reageren, maar denk dan maar dat het beter is dat niet te doen. Dat is dus mijn eigen keuze en de grotere discussies negeer ik meestal. ;)

Ik ga het zeker jammer vinden dat dit forum jou “inside” informatie zal moeten missen, want je woont zelf ook in Canada en hebt soms wel een beter idee over sommige zaken dan de doorsnee toerist. Daarom is niet iedereen het altijd eens met je, maar iedereen is anders en daar heb ik respect voor. Nu en dan is het ook wel eens leuk om een totaal andere kijk op zaken te hebben dan de meeste, het is alleen jammer dat het altijd verkeerd opgenomen wordt en niet geapprecieerd wordt.

Veel succes nog in het mooie BC! en hopelijk zien we jou hier toch nog af en toe!!

Groetjes,

Ann :)