Help :) haha

• Gaby&Erik

Er zijn hier altijd mensen met leuke ideeen :)

Vandaar een paar vraagjes.

Wij gaan maar een korte tijd naar canada, maar wel super leuk natuurlijk.

Heeft iemand nog leuke ideeen voor een mooie route?

Wij hebben 11 dagen een camper tot onze beschikking.De 12de dag leveren wij hem in.

In Calgary komen wij aan en vliegen we weer terug.

Als 1e willen wij naar Crossfield gaan, en dan ?? Weet iemand wat leuks ?

Het is natuurlijk het mooist om een rondje te rijden en niet te veel heen en weer gereis.

Weet iemand nog leuke campings in die omgeving?

En is het al verstandig om een park kaart te halen, of is het makkelijker om dat daar meteen te doen.

Zelf hadden we al wel wat dingen bedacht, maar volgens mij willen wij te veel, dus vandaar mijn vraag hier.

Dank jullie wel !!!

Gaby

• Toon

Hallo Gaby,

11 dagen is idd niet zoveel. Uit de ervaring die ik heb( en dat is niet veel want ik ben pas 1 keer in Canada geweest) zou ik dan zeker via Banff naar Jasper rijden. Alles wat daar tussen zit is zo overweldigend mooi. Daar krijg je geen genoeg van!!

Kijk een sop onze site. Daar vindt je er alles over. Van reisverslagen, foto's en info tot zelfs videofilmpjes toe. En heb je vragen? Stel ze gerust.

Greetzz

Toon

Rondje West Canada

adres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• v. Lunteren

Elf dagen, Calgary v.v. en niet te veel heen en weer.

Dit zou dan misschien een leuke route kunnen zijn:

Calgary - Crossfield

Crossfield - Rocky Mountain House

R.M.H. - Saskatchewan River Crossing

S.R.C. - Lake Louise/Banff

L.L./Banff - Radium Hot Springs

R.H.S. - Kimberley/Cranbrook

Cranbrook - Pincher Creek

Pincher Creek - Waterton National Park

W.N.P. - Fort MacLeod

F. Macleod - Calgary

Behalve tussen Lake Louise en Banff rij je nergens “dubbele” kilometers.

Totaal aantal kilometers ca. 1500

Campgrounds zijn er volop te vinden langs deze route.

Gezien de korte duur van de reis zou ik gewoon aan de parkgates een parkpas kopen. Dat is in dit geval, denk ik, voordeliger dan een jaarpas.

Een paar links voor informatie over parken en campgrounds:

www.bcparks.ca

www.heritage.gov.bc.ca

www.pc.gc.ca

www.discovercamping.ca

www.cd.gov.ab.ca

www.travelalberta.com

• Ada

Mooie route. Je mist dan alleen wel de Icefield Parkway naar Jasper, maar ja, in 11 dagen kun je ook niet zoveel en dan is het rondje naar het zuiden en Waterton een heel aantrekkelijk alternatief.

Persoonlijk viel Fort MacLeod ons een beetje tegen. Het fort zelf was gesloten op de dag dat wij er waren en verder vonden wij het plaatsje zelf niet veel bijzonders. Nu weet ik niet in welke periode jullie gaan, wij waren er in september en toen was het fort op maandag en dinsdag gesloten. Als dat open is is het een ander verhaal.

Even ter aanvulling, mocht je de richting van Waterton opgaan dan is het heel leuk om terug naar Calgary via de 22 te gaan. Dat is de cowboytrail en wij vonden dat een heel mooie weg. Heuvelachtig en lekker rustig. Daarlangs ligt ook de Bar-U-Ranch die je kunt bezichtigen..

Veel plezier met het uitpuzzelen en groetjes van Ada

• Gaby&Erik

Dank jullie wel voor de reacties.

Wij gaan in september al.

Zelf zaten wij te denken:

Calgary - Crossfield - Red Deer - Rocky Mountain House - Jasper - Kamloops -

Revelstroke - YoHo - Banff - Calgary.

Rond de 1500km gaf google aan. In eerste instantie wilde we nog afslaan naar Drumheller, maar dat word denk ik te veel en zit je teveel in de auto.

• Maria

http://www.randmcnally.com/ is een handige route planner met veel details

• Kendra

misschien is het een idee om vanaf Crossfield meteen naar het westen te gaan naar highway 22 en vandaar naar het noorden om dan bij Rocky Mountain House weer naar het westen te gaan.

Jullie route gaat via Red Deer en dan highway 11 naar het westen. Wel sneller misschien, maar minder mooi!

• Marlies

We gaan ook in september voor de 3e keer naar de Rockies en iedere keer hadden we maar een dag of 12. We hebben er steeds voor gekozen om alleen Banff en Jasper te doen (dus als iemand het ‘rondje van Ann’ al te standaard vindt haha) en meerdere dagen te hebben om de omgeving te verkennen. Vooral de Icefields Parkway zijn we nog laaaange niet beu en voor een eerste keer (als dat bij jullie het geval is) vind ik dat eigenlijk best een must, zeker in september als het niet meer zo heel erg vol met toeristen is :)