mogelijkheid campings te overnachten zonder tent;mobilhome?

• an

goedemorgen canada-liefhebbers

ik bedacht me vanmorgen dat campings zich vaak op een mooie locatie in de natuur bevinden.

nu is mijn vraag zijn op de campings mogelijkheden om te overnachten in b.v. een cabin of een stacaravan e.a. voor 1 of 2 nachten voor reizigers die zonder tent of mobil home reizen?

groet @n.

• maryde

Kijk op de KOa site, er zijn ook vaak cabins. www.koa.com/where/canada.htm

• Maria

Ik heb voor eind deze week enkle campings gereserveerd,het is opvallend dat men veel verhuur erbij doet, ik boekte geen Koa campings

• Ceetje

Als je een mooie camping wil in de natuur, zou ik geen KOA camping boeken. Hun ligging is vaak meer praktisch dan dat het een mooie ligging is.

• v. Lunteren

KOA-campings tref je slechts sporadisch aan in B.C. of Alberta.

Even buiten Burns Lake is er één, hier kun je ook cabins huren.

Er zijn wel campgrounds, die ook cabins verhuren.

Als je een beetje de route kan aangeven, die jullie rijden kan ik er vast wel een paar voor je vinden

• an

hoi..fijn dat je voor me wilt kijken..we gaan op de bonnefooi,maar heb in grote lijnen een route in gedachten om voor mezelf enige richtlijn te hebben.

via hope, manningpark (daar overnachting zoeken) en princeton naar clearwater waar ik wil proberen bij dutch lake een cabine te huren als we daar aankomen voor een paar nachten

daarna via mount robson /moose lake(daar proberen te overnachten) naar jasper;

yoho nationalpark;revelstoke;nakups;denver/kaslo/silverton/crescent valley/nelson/balfour

creston/cranbrook/fort steele

canal flats/invermore en dan kootenay national park in en via de Vermillion Pass

en Johnston Canyon naar Banff en eindig in Calgary

verleden jaar hebben wij B&B's;hotels;inn's en motels genomen.

afgelopen week vertelde een collega enthousiast dat hij geslapen had in Dutch Lake in Clearwater in een cabin en dat bracht mij op het idee van misschien is het mogelijk/leuk om enkele malen volgende maand in cabins te overnachten op mooie plaatsen in de natuur .

als je zo'n cabin b.v. bij moose lake kunt vinden zou ik daar erg blij mee zijn

alvast heel erg bedankt voor je moeite/tips ..grtjs @n.

• John

Hoi An,

de Sunlund by the Sea Campground in Lund heeft ook enkele cabins en een sta-caravan in de verhuur.

Deze cabins zijn ook goed te gebruiken door watersporters (zoals scuba-duikers), ze hebben o.a. buitendouches, mogelijkheden tot het drogen van materialen en een hot-tub ……..

In Wells Gray Provincial Park vind je op de Clearwater Lake Campground ook enkele cabins welke je via de park wachter kunt reserveren.

Succes,

John.

• sandra

ik weet een cabin midden in de natuur bij north bend

• v. Lunteren

Hallo An,

Ik duik straks even in het “archief”, maar ik wilde je eerst nog wat vragen over de route;

Is er een bijzondere reden voor de flinke omweg naar Clearwater?

Moose Lake? Ik ken maar één Moose Lake en dat ligt een stukje ten oosten van Tweedsmuir Park en is ook niet per auto bereikbaar. In Mount Robson Park is nog wel een Moose River, maar ook daarvoor geldt hetzelfde.

• Cor

Ik heb inderdaad ook lopen zoeken, maar een ligt ook een Moose Lake langs Hw 16 ongeveer 55 km ten westen van Jasper. Ik denk dat An deze bedoeld gezien haar route.

Ik heb even liggen googlelen maar ik heb geen cabins gevonden daar. Ik zal nog wel even verder zoeken, misschien vind ik iets.

Groetjes Cor