mogelijkheid campings te overnachten zonder tent;mobilhome?

• v. Lunteren

Even gegoogeld op Moose Lake, Alberta. Het enige dat daar uit komt is Moose Lake in Alberta's Lake District, maar dat zowatligt tegen de grens met Saskatchewan aan. Dat bedoelt ze vast niet. En in de buurt van Hinton kan ik niets vinden.

• v. Lunteren

Toch wat gevonden nu:

www.canadianrockies.net/skithero/moose.html

• v. Lunteren

Hallo An,

Heb aardig wat campgrounds met cabins gevonden.

De smiley's zijn onze eigen aanbevelingen(voor wat het waard is)

Clearwater/Well's Gray:

www.dutchlakemotel.com :):)

www.clearwatercountryinnandrvpark.com

www.dutchlake.com

www.buffaloranch.ca :):)

www.wellsgrayranch.com

Hope/Manning Park:

www.coquihallalakeslodge.com

www.holiday-motel.com

Princeton:

www.castleresort.com :):)

Mount Robson:

www.mountrobsonlodge.com :):)

Lake Louise:

www.davidthompsonresort.com

Yoho:

www.wetnwild.bc.ca

www.kinbasketresort.com :):):)

www.rockies.net/~bsander/ :):)

Kootenays:

www.lakewoodinn.com :):)

Veel plezier met uitzoeken. (hoop dat alle links werken)

• an

zo, daar ben ik weer

ik wilde eerst naar Moose Lake in de buurt van Bella Bella, maar dat ligt buiten mijn route die ik in gedachten had en dan had ik een vliegtuigje moeten nemen.

Het Moose Lake dat ik nu bedoel ligt tussen Mount Robson en Jasper.

Ik heb een magnifieke foto gezien van dat meer en achterliggende bergen en die persoon vertelde dat dit de mooiste plek was die hij in Canada had gezien…dát maakte mij nieuwsgierig om daar ook eens te gaan wandelen etc.vandaar mijn vraag of je daar ook kan overnachten? er stond niet bij of je daar per auto kan komen of niet.

verleden jaar hebben wij na V.I. highway 99 naar Lillooet genomen en toen heeft een inwoner ons de verkeerde weg naar cache creek gewezen met gevolg dat we terug door de bergen uitkwamen in Lytton…prachtige route die we anders gemist zouden hebben en toen weer omhoog via de Thompson river naar cache creek.

wij moeten voor zaken in Abbotsford en Edmonton zijn vandaar mijn route naar Well's Gray.

vorig jaar zijn we langs Kamloops naar Revelstoke etc gegaan en via Yoho naar Jasper,Banff,Waterton Nationalpark en de omgeving daarbuiten en toen terug naar Calgary.

Vandaar dat we nu via Hope/Princeton, de 5a nemen naar Clearwater.

Ik hoor veel mensen vertellen dat Well's Gray erg mooi is,dus heb ik besloten om dat deze keer te gaan ervaren..er schijnt ook veel wildlife te zijn.

ik hoop dat je met deze informatie uit de voeten kan.

groetzel @n.

• an

haha..onze berichten hebben elkaar net gekruist !

bedankt voor je tips en inzet..ga meteen aan de slag.

de andere mensen die gereageerd hebben ook hartelijk bedankt.

grtjs @n.

• v. Lunteren

Eindelijk gevonden waar DIT Moose Lake ligt.

Ben er al een paar geweest zonder te weten hoe het heette. Tussen Mount Terry Fox en Yellowhead Lake(vind ik eerlijk gezegd mooier)

Foto's van de “mooiste” plek van Canada kan je vinden op:

www.worldofstock.com/closeups/TAW2056.php

In ieder geval zijn hier, volgens mij, geen accomodaties.

• an

hallo,

ik ga zeker de plek die jij mooier vindt ook bezoeken

dát vind ik nu juist zo leuk aan dit prikbord dat je door de ervaring van anderen op mooie plekken komt waar je anders w.s. aan voorbij gereden zou zijn en daardoor niet alleen de “bekende plekken” aandoet/ ervan geniet.

dat maakt je reis completer..hoewel ik erg kan genieten van onverwachtse verrassingen tijdens het reizen..vooral omdat we de tijd nemen en steeds onze plannen onderweg bijstellen.

het enige waar we rekening mee moeten houden is de vertrekdatum en daar tussenin is alles mogelijk..dat geeft een zeer relaxt vakantiegevoel.

thanks @n.