Route Vancouver - Well's grey

• Sandra

Beste mensen,

Ik weet het, het is een kwestie van voorkeur, maar ik ben toch weer erg benieuwd naar jullie persoonlijke voorkeur als het gaat om de mooiste route van Vancouver naar Well's grey park.

Via Whistler en Lilloet? Of toch via highway 1 naar het noorden? Of is het echt de moeite waard om osooyos, kelowna en kamloops een ‘omweg’ te maken.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen (en naar de dagen die we voor de betreffende route moeten uittrekken en de hoogtepunten onderweg).

Verder twijfelen we nog of we op Vancouver island nog verder noordwaards zullen rijden bij Namaino naar telegraph cove. Een absolute aanrader? Zijn er excursies die we enkel vanuit telegraph cove kunnen ondernemen?

Alvast bedankt weer,

Sandra

• karin

Wij zijn vanaf whistler 99-97-24 naar Clearwater/Wells grey gereden.

En we vonden het geweldig. We hebben zelfs onderweg gekampeerd bij Fawn lake (prachtige meertjes en vogels en eenden enzo) en veel zwem opties. Het staat niet in de gidsen maar het is enorm mooi.

Mijn aanrader.

want dan heb je tijd over om naar telegraph cove te gaan; de orca trips van Stubbs zijn geweldig. er zit een rubbing beach vlak bij (waar orca's graag komen) en een onderzoeksgebied. Dus echt ‘gegarandeerd’ nou ja een super grote kans dat je orca ziet. En daarnaast natuurlijk nog alle andere dingen die misschien minder specifiek zijn zoals Bald eagles, zeehonden, bruinvissen, beren etc etc.

• v. Lunteren

De omgeving van Osoyoos is prachtig, maar Kelowna en Kamloops zou ik geen omweg voor maken. Ik zou dan ook kiezen voor “The Sea-to-Sky-Highway” via Whistler, Pemberton, Lillooet en Clinton. En dan bij 70Mile House de afslag nemen naar Green Lake(als je met de camper bent is daar een mooie campground) en verder naar Lone Butte, waar je dan weer oostwaarts rijdt via Hwy. 24 naar Little Fort en Clearwater.

Orca tours zijn ook mogelijk vanuit Campbell River of Victoria en zelfs Vancouver, maar voor de mooiste orca-excursies moet je zeker in Telegraph Cove/Alert Bay zijn.

Twee goede operators daar zijn:

www.stubbs-island.com

www.seaorca.com

• elsbeth weert

Wij zijn via Kamloops-Lilloet-Pemberton gereden. Eerste stuk vond ik persoonlijk niet mooi, was echt blij toen we bij Liloet weer de bergen ingingen. Omgeving van Pemberton vonden we supermooi (m.n. de wandeling bij de Joffre Lakes, echt schitterend) In Pemberton ook een erg mooie Provincial Park Camping (ben de naam kwijt). Wij zijn inderdaad alleen voor de orcatocht van Stubbs (fantastisch mooi) en de grizzlytour van Tideriptours naar Telegraph Cove gegaan. Geweldige trip en het geld dik waard, je bent van 7.00 tot 17.00 onderweg en ziet grizzlys van zeer dichtbij. Het waren twee hoogtepunten van onze reis, naast het kayakken bij John in Powell River (Sunshine Coast). Het was een heel leuk rondje zo. En het kanovaren in Wells gray niet te vergeten, dat vonden wij ook supermooi.

groet Elsbeth

• John

Hoi Sandra en Elsbeth,

de camping nabij Pemberton is mogelijk Nairn Falls, inderdaad een erg mooie Provincial Campground met een leuke wandeling naar de watervallen.

Groet,

John.

• elsbeth weert

He John, alles goed met jullie? Het was inderdaad Nairn Falls, inderdaad ook vanuit de camoing een leuke wandeling naar de watervallen, maar vooral die wandeling bij Joffre Lakes (15 minuten terugrijden richting Lilloet) was geweldig mooi. Ik ben eindelijk, na een jaar, mijn digitale fotoboek aan het maken met de Hema albumservice en dan zal ik eindelijk eens wat mooie foto's van onze superkayaktocht plaatsen. We denken er nog regelmatig aan terug. We hebben trouwens net in de Dolomieten gewandeld en daar ook geraft. Geweldig. De combinatie water/bergen is zo mooi. Wat dat betreft zit je goed daar in Powell River.

Tot ziens, groetjes aan Cristy.

Elsbeth

• John

Hoi Elsbeth,

Joffre Lakes is inderdaad ook erg mooi, zeker als je door loopt naar het tweede of zelfs derde meer (maar da's een flinke ‘tippel’).

Hier is alles dik in orde, we gaan erg goed dit jaar (fantastische zomer en fantastisch enthousiatse mensen).

Canada, Dolomieten, Nederland (en we komen eventjes :-)) ……… er is nog zoveel moois te zien op deze aardkluit.

Groetjes aan allen!

John.

• elsbeth weert

Hai John, wat leuk te horen dat jullie zo'n goede zomer hebben gehad. Toch altijd spannend hoe het op de lange duur gaat lopen. Begrijp ik het goed dat jullie even in Nederland zijn binnekort? Mocht je nog in je oude woonplaats zijn, kom gerust even langs, zouden we leuk vinden. Maar ik neem aan dat jullie genoeg te bezoeken hebben.

De Joffre Lakes: wij zijn inderdaad doorgelopen tot het derde meer, achteraf vonden we het eerste ook het mooiste. Flinke tippel inderdaad.

Groetjes Elsbeth