Even iets over het beheer van het prikbord:
Meerdere keren heb ik al eerder uitgelegd, en ik blijf het herhalen, ik ben er slechts voor calamiteiten. Bewust. Ik ben van mening dat een prikbord gebaat is bij voldoende ruimte voor de bezoekers, en dat zelfregulering te verkiezen is boven ingrijpen van boven.
Het prikbord biedt de mogelijkheid om berichten te verwijderen buiten mij om. Als één der gebruikers het erg bont maakt, dan wordt het desbetreffende bericht automatisch verwijderd als tenminste vijf bezoekers het kenmerken als aanstootgevend. Zie de tekst rechtsonder ieder bericht.
Als iemand vindt dat een bericht écht niet kan, maar er zijn nog geen vijf bezoekers langsgekomen die die mening delen, dan kan diegene mij een persoonlijk mailtje sturen. Jullie vinden mijn adres onder aan de pagina.
Zie me als een cafébaas die het graag gezellig wil houden, maar die niet iemand de toegang tot zijn café zal weigeren als slechts sprake is van wrijving tussen enige stamgasten. Ook niet als die wrijving leidt tot het wegblijven van enkelen. Uiteindelijk zijn de huisregels bindend:
http://www.prikpagina.nl/regels.php?f=1011
Natuurlijk zie ik graag dat iedereen het naar zijn zin heeft, en daarom roep ik jullie graag nog een keer op om rekening met elkaar te houden. Bedenk dat datgene wat je op het internet achterlaat, ook in een persoonlijk contact gezegd moet kunnen worden zonder anderen te kwetsen. En bedenk ook, dat we - ook al houden we allemaal van Canada - in alle andere opzichten misschien wel een heel erg heterogeen gezelschap zijn met verschillende opleidingen, politieke voorkeuren, leeftijden en levenshoudingen.
Voor het overige nog een keer mijn dank voor al jullie positieve bijdragen.
Bert
webmaster