gravelweg

• Milo

Hallo,

Kent iemand de weg van Pavillon naar Clinton (op de route Lillooet- 70 Mile House)uit ervaring? We vragen ons af of dit te doen is met een c-30 camper of maar beter van niet. Op de kaart zien we staan dat het een gravelweg is en er staat bij “summer use only”. Nu weet ik dat je met gehuurde camper niet op zulk soort wegen mag, maar lees hier ook dat bijvoorbeeld de gravelweg naar Well's Gray Prov. Park vaak met een camper gedaan wordt. Is dit vergelijkbaar? Het ziet er op de kaart een stuk korter uit dan via de 99 en dan omhoog, maar het moet natuurlijk wel een beetje verantwoord zijn anders maken we liever het ommetje.

Milo

• v. Lunteren

Summer use only wegen zijn doorgaans “prohibited for Motorized recreation”.

Met een MH-30 zou ik er zeker niet aan beginnen. Met een oude 4x4 pick-up misschien, maar met een camper beter van niet. Je weet ècht niet wat je tegenkomt en omkeren is onmogelijk.

Als je daar toch van de doorgaande weg (veilig) wil afwijken, rij dan b.v. de weg van 70Mile House naar Lone Butte langs Green Lake. Goed begaanbare weg en er ligt een mooie campground aan Green Lake.

• Canadarc

Met “motorized recreation” bedoelt men het gebruik van dirtbikes, quads en snowmobiles. Ondanks dat een camper een RV is mag je daar prima mee over een gravelroad rijden die gesloten is voor “motorized recreation”.

• Jake

HI Milo.

De weg Pavillion Clinton is zeker niet geschikt voor een MotorHome. OK met een truck camper of gewone car. Naar boven en naar beneden van beide kanten, zijn smalle,stijle en scherpe bochten, op soms losse grond. Als een weg op je kaart aangegeven is met“ summer use only”, dan kan je er op rekenen dat het een erg onbelangrijke weg is die zelfs in de winter niet onderhouden wordt. In BC zijn de gravel roads niet prettig voor motor home travel. Met uitzondering dan voor gravel roads die naar populaire Parks leiden. J.

• jaap

Hallo

Het ommetje via de 99 is echt de moeite waard, dit is een prachtige route,die zou ik beslist niet overslaan.

• Milo

Bedankt voor jullie reacties, het is duidelijk: maar niet aan beginnen en gewoon de mooie 99 rijden. De campground van Green Lake is trouwens de bestemming van die dag dus goed om te horen dat het mooi is daar. Het is een bestemming die ik nog niet in de reisboeken ben tegen gekomen (de mijne niet in elk geval) terwijl het er toch veelbelovend uitziet en bovendien mooi op de route van Whistler naar Wells.

Milo

• John

Milo,

er zijn meerdere (provincial park) campgrounds rondom Green Lake, kies de grootste (volgens mij aan de zuidzijde) en probeer een plekkie nabij het meer te bemachtigen.

Goede kans op mooie water / trek vogels en mogelijk elanden in deze omgeving, afgelopen juni hebben wij er zelfs nog kraanvogels gezien (naast de nodige mugjes :-)).

Leuke route, zo rondom het meer.

John.