Update nav bericht: Kosten van een camper

• Henri

Beste prikkers,

Zoals beloofd een update over onze Canadareisplannen

Een tijdje geleden heb ik jullie op dit prikbord gevraagd naar de kosten van een camper.

Na afweging van e.e.a. hebben we besloten om er een huurauto / hotelvakantie van te maken.

In die afwegingen hebben we natuurlijk meer dingen laten meewegen dan alleen de kosten.

Het comfort van het rijden met een (full-size) luxe auto sprak ons bv meer aan dan het 3 weken rondrijden in een vrachtwagenachtige camper.

Ook geven we de voorkeur aan de luxe van hotelkamers incl. ontbijtbuffet i.p.v. camper/toiletgebouw en zelf ontbijt maken.

We realiseren ons dat we nu niet midden in de natuur(parken) overnachten.

Voor de volledigheid nog even de kosten op een rijtje (daar ging het topic per slot van rekening over)

Hertz full-size 4 drs 3 weken, ongelimiteerde km 570 €

Hotels 21 X 90 € ( 130 CAD) 1890 €

Brandstof 5000km 1:10 á 1,30 per ltr 650 €

Totaalkosten vervoer / overnachten 3110 €

De kosten van vliegtickets en eten heb ik niet vermeld omdat die geen verschil maken.

Ook als we met de camper waren gegaan hadden we lunch en diner bijna altijd in restaurants genoten

• Cor

Beste Henri,

heb je wel eens overwogen om i.p.v. hotels B&B's te doen.

Met dezelfde luxe is B&B goedkoper, ontbijt zeker net zo goed (meestal beter) en je staat tussen de mensen zelf en ben je geen nummer zoals in hotels en men krijg uitstekend advies wat er te zien is in de omgeving.

Groetjes Cor

• v. Lunteren

Henri,

Volgens mij ben je goedkoper uit dan je denkt. Je hebt de benzineprijs doorgerekend in euro's. De gemiddelde literprijs ligt momenteel op ca. $ 1,35 en dat is niet meer dan ca. 92 eurocent. Als je snel een klantenkaart op de kop tikt bij b.v. Safeway of Overwaitea kun je daar ook nog goedkoper tanken(scheelt ongeveer 5 $-cent)

Heb je in de prijzen wel rekening gehouden met de lokale belastingen?

Ik sluit me aan bij Cor's advies over de B&B's. Vaak zijn deze comfortabeler dan hotels/motels, meestal voordeliger en de service een stuk vriendelijker en persoonlijker. En inderdaad heeft men vaak goede tips over bezienswaardigheden, excursies, etc.

Overigens vind ik 5000 km. wel wat veel voor drie weken. Rustig aan, het is vakantie.

• Henri

Hé, dat b&b verhaal lijkt me wel wat.

Eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.

Zo zie je maar, denk je dat je alles op een rijtje hebt, wordt je toch weer op nieuwe ideeen gebracht

Hebben jullie toevallig wat internetsites paraat waarop deze b&b's geboekt kunnen worden ?

En over die kosten: De km zijn royaal geschat en v.w.b. de brandstof ben ik inderdaad vergeten om te rekenen.

Mijn ervaring is dat er toch nog allerlei onvoorziene dingen bijkomen dus een wat ruimere schatting kan nooit kwaad.

• v. Lunteren

Wat je gelijk hebt. Beter mee verlegen dan om verlegen, heb ik altijd gelaard.

Hier wat sites voor b&b's:

www.bc-bed-and-breakfast.com

www.bbvancouverisland-bc.com

www.bedsandbreakfast.ca

www.bbcanada.com

www.bbalberta.com

• Henri

Zo, da's snel.

Ze staan al bij “mijn favorieten”.

Thanks

• Cor

Wat je ook kan doen is even googlelen gewoon B&B + plaatsnaam en hij spuugt er altijd wel een paar uit.

Ook is het handig om de plaatsen waar je wil overnachten (of die er dichtbij liggen) een kaartje en adres van het toeristencentra te hebben.

Ook weer googlelen “Visitor Centre + plaatsnaam”

Veel plezier met je zoektocht en vakantie.

Cor

• A B

Ik vind het leuk om over de B&B te lezen.

Ook dit is een optie. Auto huren, B&B etc.

Het is auto of camper huur.

Beiden hebben voor- en nadelen.

Leuk al die linken van de sites over B&B. bedankt.

Leuk tips ook bij dit onderwerp.

Iedereen bedankt.

Ik ga weer even verder snuffelen.

Groetjes van Agnes

• A B

Even een vraagje van mijn kant voor wat betreft de B&B.

Er staat een bepaalde prijs bij de B&B.

Is dit een prijs per persoon of is dat de prijs voor een kamer?

Alvast bedankt.

Agnes

• Cor

De prijs is normaal voor 2 personen. Soms is het mogelijk een 3de persoon op de kamer te nemen. Dan komt er tussen de $ 10,- en $ 20,- erbij. Logisch voor het ontbijt. Het staat normaal op de website vermeld.

Gebruikelijk is dat bij de prijs de tax is inbegrepen (5%) staat ook dan op de website.

Cor