rondje Vancouver en USA

• isabel

Wij ( 2 volw en 2 meiden van 13 en 15)hebben het plan een beetje gemaakt.

We willen heen vliegen naar Seattle daar 2 dagen blijven dan doorrijden richting Vancouver om vervolgens naar Vancouver Island te gaan- daarna de Sunshine Coast -Vancouver stad , terug naar de USA om vervolgens nog naar het Olympic Park te gaan en dan door te vliegen of te rijden naar San Fransisco om hier nog een dag of 4 te blijven.Vanaf SF willen we terug vliegen.

Dit alles in 3 1/2 week.

De volgorde van het rondje moeten we nog uit zoeken, de route om van Seattle naar Vancouver Island te varen is handig maar geloof ik erg duur.

Of we met de camper gaan of auto en B&B weten we nog niet , we twijfelen heel erg ????

Kunnen jullie als experten ons nog tips geven?

• Cor

Hoi Isabel,

De prijzen van de ferry Port Angeles naar Victoria wist ik niet en ben even gaan zoeken.

Ten eerste de route Seattle - Bainbridge Island - Port Angeles - Victoria - Comox - Powell River - Saltery Bay - Earls Cove - Langdale - Horseshoe Bay - Vancouver - Seattle

2 volwassen + 2 kinderen tussen 12 en 16 jaar. Camper op 30 feet (C30)

Ferry Auto Camper

Seattle - Bainbridge Island $ 32,- $ 60,-

Port Angeles - Victoria 100,- 167,-

Comox - Powell River 94,- 154,-

Saltery Bay - Earls Cove 104,- 177,-

Langdale - Horseshoe Bay 0,- 0,-

Totaal $ 330,- $ 558,-

€ 220,- € 372,-

De ferries Saltery Bay - Earls Cove en Langdale - Horseshoe Bay is een ticket

Ook kan men ongeveer 200 km omrijden en dan vervalt de ferry Seattle - Bainbridge Island, afhankelijk hoe jullie de route willen plannen. De prijzen worden dan $ 300,- en respectievelijk $ 500,- ( € 200,- en € 333,-)

Ten tweede de route Seatle - Vancouver - Vancouver Island - Comox - Powell River - Saltery Bay - Earls Cove - Langdale - Horseshoe Bay - Vancouver - Seattle

Auto Camper

CirclePac $ 247,- $ 414,-

€ 164,- € 276,-

CirclePac is een kortingdticket voor de benodigde 4 ferries

Om dan nog naar Olympic Park te gaan is nog 2 maal de ferry Seattle - Bainbridge Island nodig dus 2X $ 32,- respectievelijk 2x $ 60,-(zie boven de prijzen)

Alle prijzen zijn gebaseerd op dit jaar en in het hoogseizoen. De prijzen van volgend jaar, in het hoogseizoen, zijn nog niet bekend

Het omrijden zal geen bezwaar wezen ook afhankelijk waar je het Olympic Park in wil gaan.

Ik vermoed dat het financieëel het weinig uitmaak. Vergeet niet dat je met 2 meiden meestal ook 2 kamers moet hebben bij een B&B en dat hakt er ook in.

Hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes Cor

• Cor

Sorry Isabel ik had de bedragen mooi in kolommen gezet maar dat pakt dit bord blijkbaar niet. Ik probeer het wel even zo anders hoop ik dat het toch leesbaar is.

Cor

De prijzen van de ferry Port Angeles naar Victoria wist ik niet en ben even gaan zoeken.

Ten eerste de route Seattle - Bainbridge Island - Port Angeles - Victoria - Comox - Powell River - Saltery Bay - Earls Cove - Langdale - Horseshoe Bay - Vancouver - Seattle

2 volwassen + 2 kinderen tussen 12 en 16 jaar. Camper op 30 feet (C30)

Ferry Auto Camper

Seattle - Bainbridge Island $ 32,- $ 60,-

Port Angeles - Victoria $ 100,- $ 167,-

Comox - Powell River $ 94,- $ 154,-

Saltery Bay - Earls Cove $ 104,- $ 177,-

Langdale - Horseshoe Bay 0,- 0,-

Totaal $ 330,- $ 558,-

in euro's € 220,- € 372,-

De ferries Saltery Bay - Earls Cove en Langdale - Horseshoe Bay is een ticket

Ook kan men ongeveer 200 km omrijden en dan vervalt de ferry Seattle - Bainbridge Island, afhankelijk hoe jullie de route willen plannen. De prijzen worden dan $ 300,- en respectievelijk $ 500,- ( € 200,- en € 333,-)

Ten tweede de route Seatle - Vancouver - Vancouver Island - Comox - Powell River - Saltery Bay - Earls Cove - Langdale - Horseshoe Bay - Vancouver - Seattle

Ferries Auto Camper

CirclePac $ 247,- $ 414,-

In euro's € 164,- € 276,-

CirclePac is een kortingdticket voor de benodigde 4 ferries

Om dan nog naar Olympic Park te gaan is nog 2 maal de ferry Seattle - Bainbridge Island nodig dus 2X $ 32,- respectievelijk 2x $ 60,-(zie boven de prijzen)

Alle prijzen zijn gebaseerd op dit jaar en in het hoogseizoen. De prijzen van volgend jaar, in het hoogseizoen, zijn nog niet bekend

Het omrijden zal geen bezwaar wezen ook afhankelijk waar je het Olympic Park in wil gaan.

Ik vermoed dat het financieëel het weinig uitmaak. Vergeet niet dat je met 2 meiden meestal ook 2 kamers moet hebben bij een B&B en dat hakt er ook in.

Hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes Cor

• isabel

Bedankt Cor voor alle moeite ! Dat van BC ferries wist ik wel maar de andere niet !!

• Cor

Als je nog de websites wil weten:

Voor de ferry bij Seattle

http://www.wsdot.wa.gov/ferries/

Voor de ferry Port Angeles

http://www.cohoferry.com/

Groetjes Cor

• John

Hoi Isabel,

voor specifieke / praktische informatie over van alles en nog meer omtrent de Sunshine Coast mag je gerust bij mij aankloppen, ik woon in dit leuke deel van west Canada :-).

Groetjes vanuit Powell River,

John.