veerdienst bella coola naar port hardy

• chris

hallo allemaal

wij kijken ook weer voor een reis naar BC

volgend jaar zomer aug 2009 nu willen we landen in edmonton en dan richting jasper

en dan omhoog naar noord BC nu willen we terug over Vancouver island

kan dit met de boot tocht vanaf bella coola ??????????

hoe duur is deze tocht bella coola -port hardy ??????

en kunnen wij hier op de bonnefooi heen rijden en dan mee varen of moet je deze tocht perse boeken ??????????

wie kan ons hier meer over vertellen wij horen dit graag

groetjes en alvast weer bedankt chris

• Ann B.

Hoi Chris,

Je kan de trip van Port Hardy naar Bella Coola doen, dus ik veronderstel dat je die ook andersom kan doen. Deze trip heet de Discovery Coast Passage en duurt ook een hele dag en MOET gereserveerd worden. Deze ferry gaat op verschillende dagen en ook niet elke dag. Voor de juiste tijden en dagen dat deze ferry afvaart kijk even naar de BC ferry website: http://www.bcferries.com/schedules/ en klik op de “Discovery Coast Passage” en kijk onder Southbound voyages.

Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen,

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• A B

Ja Chris, da's niet verkeerd zeg die foto's.

Zit ons even gek te maken. ;-)

Ik kan je helaas niet helpen aan de antwoorden op je vragen. Sorry.

Desondanks zal er vast wel iemand zijn, die dat wel weet.

Hoe ver is het eigenlijk rijden van Edmonton naar Jasper?

Leuk dat jullie plannen maken om volgend jaar augustus naar Canada te gaan.

Zijn jullie er al vaak geweest?

Succes met voorbereiden en geniet er nu al van.

Groetjes van Agnes

• karin

Driving directions to Edmonton, AB

366 km – about 4 hours 3 mins

info van google maps.

Het is een grote doorgaande weg; dus je kan redelijk goed doorrijden over het algemeen.

• Cor

Hoi Chris,

Ter aanvulling van Ann, hier de prijzen voor 2009 van Bella Coola naar Port Hardy

http://www.bcferries.com/fares/oct08/Discovery_Coast_Summer.html

Je ziet voor 2 volwassen en auto kost het $ 600,- , voor een camper flink wat meer, afhankelijk van de grootte. Ze varen drie keer per week woensdag en vrijdag een tocht van ± 24 uur en op maandag een rechtstreekse tocht van ± 13 uur.

Na Labourday 2009 veranderd alles.

Groetjes Cor

• chris

En wanneer is labour day (schaam schaam)??

• v. Lunteren

De eerste maandag in september. :?:?

• v. Lunteren

Als je naar Noord- B.C. wilt, is het misschien handiger te beginnen in Whitehorse(Yukon). Vandaar kun je een mooie tocht maken door Yukon/Alaska om vervolgens af te zakken via de Cassiar Highway naar Prince Rupert voor de Inside Passage ferrie naar Port Hardy(V.I.)

• chris

hmmm ik heb de vluchten een sbekeken naar whitehorse, maar dat is toch wel errug duur hoor!

We willen graag vaker naar Canada en niet alles in 1 keer opmaken hahahaha!!

Toch nog eens wat snuffelen op internet…

• Petra68

wij hebben die trip in 2005 gemaakt en walvissen gezien en dolfijnen erg leuk