We zijn in 2006 een heel stuk in die richting gelopen, maar helaas ging het zo hard regenen, dat we toch omgedraaid zijn … :-( Totaal verzopen hebben we toen maar hapjes gegeten in het hotel :-)
Hoi Ceetje,
Oh, wat zonde dat je op je route naar boven zo verregend bent.
Ik kan me voorstellen, dat je dan omkeert en weer naar beneden gaat.
Zou ik waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Dan is de lol er gauw af.
Gelukkig zat je in het hotel droog en had je een heerlijk hapje te eten.
Beter.
Misschien komt er ooit nog eens een tijd, dat je wel de route kunt lopen.
Het is er erg mooi boven.
Hopelijk heb je een beetje van de foto's genoten en zodoende een idee gekregen.
Groetjes van Agnes
wij hebben deze route eind mei dit jaar gelopen. in het begin zagen we wat plekjes gesmolten sneeuw op het pad liggen, maar de laatste kilometer was dus gewoon door een laag sneeuw ploeteren. Mirror Lake en Lake Agnes waren nog zeker voor 80% bevroren!! Het theehuisje zat toen ook nog dicht. Wel even daar buiten in het zonnetje gezeten en genoten van de nieuwsgierige chipmunks.
Zeker een aanrader dus.
Ronald
Hoi Ronald,
Leuk om je verhaal te lezen.
Is de andere kant van een zomers verhaal.
Zo kan het dus ook, met sneeuw.
Moet een aparte gewaarwording zijn.
Maar jullie zijn zeker beloond met een mooi uitzicht en zonnetje.
Heb je misschien nog leuke foto's gemaakt op deze route?
Altijd leuk om te zien.
Bedankt voor je verhaal.
Groetjes van Agnes
Hoi Agnes,
Wij hebben de van Toon voorgestelde route naar Plain of the Six Glaciers gelopen, maar dan in omgekeerde richting: dus van Lake Louise eerst naar Plain of the Six Glaciers, dan naar Lake Agnes en vervolgens terug naar Lake Louise. Ik vind het trouwens wel knap, dat jullie met versleten kniën zo snel zijn afgedaald. Ik had juist bij de laatste afdaling van Lake Agnes terug naar het Chateau enorm last van mijn kniën. De volgende dag kwam hier nog een enorme spierpijn bij, zodat ik de daaropvolgende dagen nog maar heel korte wandelingetjes heb gedaan. Maar het uitzicht daarboven was de pijn meer dan waard. Hier enkele foto's genomen vanuit de Plain of the Six Glaciers:
Trouwens, die chipmunks bij Lake Agnes waren bij ons wel erg brutaal, sprongen op tafel om te bedelen en toen ze niets kregen, kropen ze maar in onze rugzak om te kijken of daar misschien iets eetbaars in zat.
Groetjes,
Franziska
Mooie foto's van Plain of the Six Glaciers en ook prachtige sneeuw/ijs foto's van Lake Agnes.
Het pad er naar toe in die sneeuw is ook gaaf om te zien.
Plain of the Six Glaciers is in ieder geval zeker de moeite waard zo te zien.
Wat betreft die Chipmunks.
Die hebben dan wel lef zeg, die kleine frummeltjes, om zomaar je rugzak in te kruipem.
Ze zijn niet gek hoor. Ze weten heus wel waar lekkers verstopt zit ;-)
Allemaal bedankt voor de leuke berichtjes op dit item en alle mooie foto's van deze omgeving.
Groetjes van Agnes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?