Hostels in Banff

• snowzone

Ik ga komende winter snowboarden in Banff.

Nu twijfel ik tussen 2 hostels. 1 die in het centrum ligt (Samesun) en 1 wat verder weg Hi hostel.

Weet iemand of de afstand van het Hi Hostel tot het centrum een beetje te lopen is? Zie plattegrond:

http://www.hihostels.ca/PM/344/hi-banff_alpine_centre_map___directions.hostel

Gr,

Snowzone

• Cor

1800 meter of te wel 20 min lopen.

Cor

• snowzone

Vlakke weg of bergop/bergaf?

• Berry

Zeg Snowzone,je kunt ook met een gratis shuttle.

Grtn,

Berry

• fraenziott

Hoi Snowzone,

Hi Hostel ligt inderdaad een flink stuk buiten het centrum van Banff (volgens hun eigen site 3 km). Lopen kan, maar ik vrees, dat je er wel wat langer dan de door Cor aangegeven 20 min over doet. Wij hebben vorig jaar september ongeveer 1 1/2 uur over gedaan om van de camping (nog iets verder weg dan de hostel) naar het centrum te lopen. Maar we hebben toen wel over een wandelpad gelopen en niet over de directe weg. In de winter zal je langs Tunnel Mountain Road moeten lopen, wat waarschijnlijk iets sneller maar ook minder interessant is. Maar er rijden inderdaad ook bussen. In de zomer zijn die niet gratis, maar het is mogelijk, dat ze tijdens het winterseizoen in de skipas zijn inbegrepen. Maar dat weet ik niet zeker.

Alvast heel veel pleizier! Groetjes,

Franziska