ook camper langs oostkust ?

• Mirjam

Dit jaar hebben we de westkust bezocht, en voor het eerst met een camper gereist. We vonden dit echt super ! Voor volgend jaar denken we aan de oostkust, maar waar precies weten we nog niet. Wat we al wel weten is dat we een aantal steden willen bezoeken, zoals Quebec, Montreal of andere steden. Dat is namelijk het enige dat we aan de westkust hebben gemist. We hebben vier superweken gehad, maar vinden behalve natuur ook steden erg leuk (Vancouver vonden we een van de leukste steden waar we tot nu toe zijn geweest).

Onze vraag: is voor de oostkust reizen met een camper ook aan te raden, of kan dit toch beter met auto en hotels ? Wat ons aan het reizen met een camper beviel waren de overnachtingen in de prachtige provincial parks. Zijn die aan de oostkust ook voldoende aanwezig ?

Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom !

groetjes, Mirjam

• Marjolein

Hoi Mirjam,

Met een camper langs de oostkust is prima te doen hoor!!! Wij zijn er afgelopen mei geweest en hebben 4 weken getoerd. Zijn in Halifax begonnen en in Toronto geeindigd!!

Groetjes, Marjolein

• Mart

Hallo Mirjam,

Een camper zal goed te doen zijn en heeft zeker zijn voordelen. Gaat je voorkeur uit naar de steden (Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec en Halifax) dan lijkt een camper daarvoor minder geschikt. Veel zal afhangen van de samenstelling van het reisprogramma en de groep.

Ik heb dit jaar deze steden bezocht en was blij dat ik geen camper bij me had.

Mart

• Marjolein

Oh ja, hou er rekening mee dat je met de camper Ottawa en Montreal niet in mag met de camper. Je bent dan niet verzekerd.

Bij Ottawa kan je op een parkeerterrein buiten de stad staan, waar ie veilig schijnt te staan, al is dit ook al verboden gebied. Er is 1 camping die een openbaar vervoer verbinding heeft. Toen wij er waren was die camping nog gesloten, dus ik kan je daarover niet aan info helpen.

In Montreal hebben wij de camper niet uit het oog verloren. Maar als we echt weggingen en het ‘in de gaten houden’ moeilijk zou worden hebben wij de camper bij vrienden geparkeerd waar ie ook bewaakt was. Was eigenlijk ook al verboden… ;-)

Dit wilde ik nog ff zeggen…

Groetjes, Marjolein

• Cor

Vorig jaar in september hebben wij nog aan de Wellington St. de camper geparkeerd, dat is vlak bij de parlementsgebouwen. De hele dag daar gestaan en s'nachts bij Walmart gestaan en de volgende dag daar weer gestaan. Het is daar toegestaan en nog gratis ook en we waren niet de enige daar. We vonden het wel vreemd maar het mocht.

Groetjes Cor

• Ada

Ik heb ooit gehoord dat de Walmart dat toestaat omdat ze het prettig vinden dat er 's nachts mensen in de buurt zijn, als een soort inbraakpreventie.

Ada

• Mirjam

bedankt voor jullie reacties !

Omdat we een aantal verschillende steden willen bezoeken, lijkt een camper toch minder geschikt. Het wordt nog even dubben…….

• Frank

Beste Mirjam,

In 2006 hebben we rondgetrokken met een camper door Oost-Canada (zie ook onze site www.flufunited.punt.nl).

Het was heerlijk om met de camper te reizen en te genieten van alles wat het oosten te bieden heeft..

We hebben de camper redelijk makkelijk kunnen parkeren in Quebec & Ottawa, in Montreal hebben de camper even buiten Montreal geparkeerd vlkabij het begin van de metrolijn, was meer dan prima te doen.

A.S. donderdag gaan we voor 4 weken naar West-Canada.

Voor onze verhalen aldaar kijk eens op www.turbojjj.nl

Als je (andere) vragen hebt hoor ik dat graag.

Frank

• Gerda

Dag Mirjam,

Vorig jaar hebben we een reis van vijf weken gemaakt tussen Halifax en Toronto.

We hebben de afstand afgelegd per auto en overnacht in bed&breakfasts of motels. Hiervoor zijn ruim voldoende gelegenheden. Zonodig kan ik je een paar goede adressen aanbevelen. Dit is ons uitermate goed bevallen.

Extra tip: We hadden een koelbox gekocht en 's nachts lieten we flesjes water invriezen om te gebruiken als koelelement. (Ook ijsblokjes zijn trouwens overal te koop) daardoor konden we zelfvoorzien in ons ontbijt en de lunch.

Groeten,

Gerda

• fraenziott

Hoi Mirjam,

Ook in Oost-Canada zijn er genoeg campings en sommige op echt schitterende plekken. Wil je echter voornamelijk steden bezoeken, dan zal ik eerder voor een auto en overnachting in motels, hotels of B&B's kiezen. Net als eerder gezegd, mag je verschillende grote steden namelijk met de camper niet in. Je moet dan een camping of parkeerterrein buiten de stad zoeken en met het openbaar vervoer de stad in zien te komen. Dat is weliswaar niet onmogelijk, maar ook niet altijd even eenvoudig. Met een gewoon personenauto ben je dan flexibeler.

Als je toch liever voor een camper kiest, want ook in Oost-Canada zijn er prachtige natuurparken, dan zal je eventueel jullie bezoek aan grote steden in het begin en aan het einde van jullie reis kunnen inplannen. De camper haal je dan pas na het bezoek aan de eerste grote stad op en je levert hem weer in voor het tweede bezoek aan een grote stad. Meestal ben je in een grotere stad zoals Montreal of Toronto namelijk helemaal geen auto of camper nodig. Je kunt ze prima per openbaar vervoer en te voet ontdekken.

Groetjes,

Franziska