emigreren..

• Beppie

Goedemiddag allemaal,als alles loopt zoals geplant gaan we ( mijn man en ik en onze dochter van 7 en 2 kleine hondjes),verhuizen naar Squamish in Canada.Ik ben nu aan het zoeken naar een goede maatschappij die ons daar heen kan vleigen.Heeft iemand ervaring met 2 honden en enkele reis boeken etc?Graag hoor ik de reacties en tips.Dank je wel, gr Beppie

• Cor

Kijk eens op deze website. Elke maatschappij heeft zo zijn eigen regels.

http://www.dkzuilen.nl/Opreis.htm?snp=/snips/framesets/autoframe.snp&frame=/dierenwelzijn/inftdw02.htm

Groetjes Cor

• jack

Even een kleine tip. Vaak zijn retourtjes tegen een lager tarief te verkrijgen dan enkele reizen. Je maakt gewoon geen gebruik van je retourvlucht.

• karin

Wij hebben onze huisraad laten verschepen met de Haan. Zij hebben alles in gepakt. In Calgary werd het weer uitgepakt door Williams. Heel erg tevreden over.

Onze katten hebben gevlogen met Air Canada van Frankfurt-Calgary. Je moet de dieren nogal lang van te voren brengen, dus het is een enorme reis. En wij wilden niet dat de dieren overgeladen moesten worden. Dus daarom zelf naar Frankfurt gebracht. Met een gezondheidsverklaring van de dierenarts en rabiesvaccinatie alles geen probleem. Ook hier erg tevreden over afhandeling. Mijn 2 katten van beide ong 15 jaar waren prima in orde en snel thuis hier.

• Cor

Wat tickets betreft klop het wat Jack verteld. Meer dan 50% goedkoper.

Vooral zakenreizigers maken hier gebruik (oneigelijk?) van.

Vliegtuigmaatschappijen willen dit verbieden, maar ja hoe willen ze dat doen, zwarte lijst misschien?

Cor

• Ankie

Hai Beppie,

Het hangt er een beetje vanaf wanneer jullie willen vertrekken. Wij zijn met Airtransat gegaan. De honden kunnen dan met hetzelfde vliegtuig mee.Je meld het aan bij de boeking, maar betaald pas op het vliegveld. Hier worden dan ook de inentingen ed bekeken. Verder moeten ze allebei een eigen kooi hebben. Kosten zijn veel lager dan ze apart te sturen. Het nadeel is het dat het een charter maatschappij, ze vliegen dus niet in de wintermaanden.

Je zou ook eens op een website van Aircanada kunnen kijken?

Groetjes uit een koel Vanderhoof,

Ankie

• Ankie

Hai Beppie,

Heb het al gevonden. Met Air Canada kan het ook met dezelfde vlucht. Dat is gewoon ideaal, want je levert ze af tegelijk met je bagage en je haalt ze ook meteen op.

http://www.aircanada.com/en/travelinfo/airport/baggage/pets.html

Wil je meer weten mail me gerust,

Groetjes Ankie

• John

Hoi Beppie,

wij zijn destijds gezamelijk met onze twee katten vanuit A'dam naar Vancouver gevlogen. We wilden een rechtstreekse (retour)vlucht en kwamen uiteindelijk bij KLM terecht, en dat is goed bevallen. De retourvlucht hebben we later gecancelled i.p.v. gewoon niet op komen dagen (wel zo netjes).

Om Canada in te mogen was een rabbies vaccinatie voldoende. KLM eiste meer: kennel moet aan bepaalde eisen / maten voldoen, medische gezondheidsverklaring van de dierenarts, ID chip en mogelijk nog wat zaken. Dit zul je toch altijd zelf na moeten vragen bij debetreffende maatschappij.

Houdt bijv. ook rekening dat je geen vlees mee Canada in mag nemen en hier valt hondenvoer ook onder.

Succes,

John.

p.s. met de katten gaat het nog steeds uitstekend :-)

• Cor

John schreef:

>

> Houdt bijv. ook rekening dat je geen vlees mee Canada in mag

> nemen

>

Volgens mij bestaan honden uit vlees en botten (sorry) :)

Cor

• Marjolein

Hallo,

Wanneer gaan jullie? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zitten nu in de molen en hopen over ongeveer 2 a 3 jaar te gaan…

Veel succes.

Groetjes, Marjolein