vakantiehuisjes in Nova Scotia

• Gerda

Beste mensen,

Volgend jaar willen we onze drie volwassen kinderen laten zien waarom wij zo enthousiast zijn over Canada. We hebben ze daarom uitgenodigd om met ons mee te gaan.

Nou is ons dillemma wat gebruiken we als overnachtingsmogelijkheid:

Camper: Voor 5 volwassenen heb je toch al gauw een wagen van 9 meter nodig en bivakkeer je een groot deel van de dag in een relatief kleine oppervlakte.

Voordeel is wel dat je zelf je eigen maaltijden kunt bereiden en er weinig gesleep is met tassen en koffers.

Bed & Breakfast of motel. Hebben we vorig jaar zelf gedaan en is ons goed bevallen. Nadeel alleen dat je dan met 5 personen iedere dag je warme maaltijd in restaurants moet gebruikten, een (te) calorierijke en ook dure aangelegenheid. Voor ontbijt en lunch kunnen we dan wel zelf zorgen.

Weet iemand een goed alternatief? Bijvoorbeeld vakantiehuisjes? En waar vind ik die?

Met vriendelijke groet,

Gerda

• v. Lunteren

Het huren van een vakantiehuisje lijkt me een heel goed alternatief. Comfortabel, complete keuken, (meestal toch) mooie locaties. Wat wil een mens nog meer?

Misschien kun je dan overwegen om meerdere huisjes te huren,.. één week hier, één week daar…. Op die manier kun je wat meer van N.S. zien. Het verkassen is dan wel een beetje een gedoe, maar met 5 man sterk is dat ook weer geen geweldig obstakel.

www.holidayhomes.ca

www.4homex.com

www.cottagecoastlinerentals.com

www.accomodationincanada.com

www.rent-index.com

www.globalpacificvacationhomes.com

www.canadavacationrentals.com

• Petra68

Ik zou persoonlijk toch voor een camper gaan omdat je gewoon elke dat een stukje rijd en meer ziet lijkt me. Wij leven erg veel buiten als we eenmaal op de campground staan en rijden in een pickuptruck met unit erop en geen enkel probleem heerlijk vrij

• Ada

Met vijf mensen kun je heel goed in een C30 bivakkeren. Het is vooral 's avonds dat je in een wat kleinere ruimte bivakkeert. Overdag ben je meestal onderweg en/of ben je buiten. Dan heb je de minste last van meer mensen in een relatief kleine ruimte. Wij hadden met ons tweetjes meer dan genoeg ruimte in de C25 en in de C30 heb je dat met vijf man zeker. En inderdaad kun je dan de kosten wat beperkt houden omdat je zelf kunt koken, overdag waar je het mooi vind stoppen en je eigen kopje koffie zetten etc. Ideaal.

Een vakantiehuisje lijkt mij dan een goed alternatief als je inderdaad verkast na een paar dagen, zodat je heel Nova Scotia kunt bekijken. Anders heb je toch een veel meer beperkte actieradius.

Heerlijk vooruitzicht om met je kinderen Canada te gaan bekijken. Veel voorpret.

Groetjes, Ada

• Claudia

Wij zijn een paar dagen in White Point geweest. Zooooo gaaf!

http://www.whitepoint.com/home.html