e-ticket

• Eugene

Hallo,

ik vlieg aanstaande zondag naar Canada met een overstap in Londen. Ik heb een e-ticket maar hoe gaat dat nu eigenlijk precies. Ik vlieg met British Airways naar Londen en dan met Air Canada naar Calgary.

Check ik op schiphol in bij B.A. en daarna in Londen met hetzelfde e-ticket bij Air Canada of….? En moet ik mijn bagage in Londen weer ophalen of gaat dat automatisch het volgende vliegtuig in?

Mag mijn reistas op slot?

Bedankt voor jullie reacties!!!

Groet.

• eric

Hoi Eugene ,

een e-ticket is hetzelfde als een gewoon ticket , alleen op een a-4 tje.

Check in ieder geval of de gegevens op dit a-4 tje goed zijn. Soms kan je electronisch inchecken via internet of via een terminal op het vliegveld…

Ga gewoon met je e-ticket op Schiphol naar de incheckbalie van je eerste vlucht ( in jouw geval dus de BA vlucht naar Londen ) en check gewoon in. Vraag bij het inchecken of de koffers doorgelabeld worden naar Calgary , of dat je deze in Londen moet oppikken en opnieuw moet inlaten checken bij Air Canada. Als ze doorlabelen heb je mazzel en hoef je ze niet op te halen.

Soms kan je al een boardingpas krijgen voor je aansluitende vlucht , maar dat is ons slechts 1 keer overkomen. Inchecken in Londen is hetzelfde verhaal , naar de balie ( of electronisch ) en inchecken maar ( al dan niet met je koffers ).

Zoek op internet eens naar een kaartje van het vliegveld van Londen , je moet waarschijnlijk naar een andere vertrekpier als waar je aankomt.Soms moet je daarvoor een bus nemen.

Succes ,

Eric

• v. Lunteren

Het gaat zo ongeveer als je al beschrijft. Je toont je e-ticket(samen met je paspoort) met het booking reference nummer en krijgt vervolgens je boarding pass.

In London kun je je zelf inchecken met je e-ticket, of dat op Schiphol bij B.A. ook kan weet ik niet. Ik neem wel altijd een extra copie mee van het e-ticket .

Je bagage heb je in London geen omkijken naar, die wordt automatisch doorgeladen naar je Air Canada vlucht.

Je reistas mag wel op slot. Je loopt alleen het risico, dat het slot geforceerd wordt als men het nodig vind je bagage voor nader onderzoek te openen. Voor de eventuele schade ben je zelf aansprakelijk.

• Trudy

Wij hebben in Brussel ook al de boardingpass gekregen voor Londen. In Londen moet je alleen dan even checken bij welke gate je moet zijn.

Koffers mogen op slot. In Canada zijn ze niet bevoegd om koffers open te maken zonder dat de eigenaar erbij is.

Wij zijn vorig jaar eruit gepikt om de koffers te controleren. Ze hoefden nieteens open. Waar wij bij waren gingen ze door de röntgen er werden wat vragen gesteld en dat was het.

Amerika is een ander verhaal, daar kun je beter je koffer niet op slot doen, wordt gewoon opengebroken en de schade is voor eigen rekening.

Er zijn trouwens speciale sloten te koop, TSA slot, deze kunnen door de douane met een speciale sleutel opgemaakt worden.

Veel plezier in Canada. Wij zijn net terug van 3 weken Atlantic Canada.

Trudy

• Marcel

Even een vraagje,

Weet je zeker dat je BA vliegt vanaf Amsterdam naar Londen?

Air Canada heeft namelijk een codesharing overeenkomst met

British Midland ….. vandaar de vraag.

Groetjes,

Marcel

Calgary

• Eugene

Hoi Marcel,

ik dacht dat ik met BA naar Londen zou vliegen maar het volgende staat op mijn e-ticket: Air Canada, operated by BMI……dus je hebt gelijk.

Groetjes Eugene….(over een paar dagen ook in Calgary)

• Eugene

Hoi Eric,

ik moet op Heathrow van T1 naar T3…..dus zal wel een bus worden dan.

Groetjes, Eugene

• Marjolein

Als je met BMI vliegt krijg je als het goed is gelijk je boarding pass voor je aansluitende vlucht en hoef je in London niet meer in de rij te staan.

Veel plezier in Calgary!!!

Grtz, Marjolein

• Trudy

Je moet idd van terminal wisselen. Staat goed aangegeven en je moet een stukje met de bus. Wijst zich allemaal vanzelf.

• snowzone

Dit geldt dan aleen voor Amsterdam?

Vanuit Brussel vlieg ik wel met BA.