foto's Maritimes

  • Ada

    Hallo Trudy,

    Bedankt, inderdaad heel leuk om ook eens foto's van het oosten te zien. Ook fijn om nog wat informatie aan mijn verzameling toe te voegen want wij gaan volgend jaar naar Nova Scotia, Prince Edward Island en Cape Breton. Vooral de Cabot Trail lijkt mij geweldig. Wij hebben drie weken en ik zou wel meer willen zoals New Foundland en New Brunswick, maar mij lijkt het dat we onze tijd hard genoeg nodig hebben voor de NS, PEI en CB. Willen we tenminste ons gemak er van nemen en niet overal doorheen scheuren.

    Met welk vervoermiddel hebben jullie die gereden?

    Groetjes, Ada

  • Trudy

    Wij hebben een 7-persoons auto gehad. We waren met 4-en, dus dat reist wat comfortabeler.

  • Mera

    Dank voor de info, zeer handig!

  • arlette

    Er komen wel meer nederlanders aan de oostkust hoor. Zelf kom ik al 6 jaar in Newfoundland. Er is nog geen massa toerisme. De mensen zijn echt veel vriendelijker. Alles is wat meer lay-back en relaxed. Prachtige omgeving. Geen bergen, dat is waar. Pas op voor de elanden als je aan het rijden bent. Er leven meer elanden dan mensen in nfl. :)

    Ijsbergen en walvissen zijn ook erg goed te spotten in Trinity-bay.

    Er lopen niet veel wegen door nfl dus soms ben je genoodzaakt dezelfde weg terug te nemen. Maar zowel Newfoundland als Nova Scotia kan ik zeker aanraden.

  • Ilse

    Wow, leuk om zo ff in de stemming te komen! Ik vertrek namelijk a.s. donderdag ook richting Maritimes, we vliegen naar Halifax en dan door naar NB. Heb er zin in!

  • A B

    Ik vind het leuk om ook eens diverse foto's van de oostkust te zien.

    Het merendeel van de verhalen en foto's gaat over het westen van Canada.

    Voor een ieder die de komende weken naar de oostkust gaat:

    een ontzettend fijne vakantie.

    Geniet er allemaal van en we zien de foto's graag tegemoet!!!!!

  • Trudy

    Hier nog wat foto's van de beestenboel:

    zeehonden in Murray River PEI

    gewone vinvis in St. Andrews NB

    jonge zeearend in St. Andrews NB

  • Jasper

    Trudy, prachtige foto's!

    Wij willen volgend voorjaar (juni) naar NFL. Weet jij via welke luchtvaartmaatschappij je het goedkoopste kunt vliegen? We hebben maar een week, dus willen wat tijd winnen door zo dicht mogelijk op NFL (liefst NFL zelf) te vliegen.

    Jasper

  • Cor 1

    Hé Jasper het antwoord is hetzelfde als die je gesteld heb over Halifax de prijs wordt nu ± € 750,- p.p.

    Het snelste vliegen is met Iceland Air naar Halifax (op maandag en donderdag) en vanaf daar met Air Canada (of met West Jet). Het is ineen te boeken naar St. Johns NFL. Op de terugweg moet je dan wel 6 uur wachten in Halifax.

    Cor