luchthaven

• Hermien

Hallo, mijn vragen zijn nog niet op. Wie kan mij vertellen hoe het bij bij Toronto Airport Pearson geregeld is met shuttlebussen naar Toronto Downtown. En wat zijn daar ongeveer de prijzen van - ook eventueel van een taxi . De afstand naar ons hotel zou volgens zeggen plus/minus 45 km zijn. Groetjes Hermien

• jack

Als je in de Downtown core bent grofweg tussen de $49 tot $55

http://www.gtaa.com/en/travellers/airport_information/ground_transportatio/taxis__limousines/

De limos kosten slechts een klein beetje meer dan de normale taxis, maar zijn wel een heel stuk comfortabler dan taxis. De chauffeurs zijn ook vaak beter. Taxis gaan altijd op basis van gereden kilometers en de tijd, terwijl de limos een vaste prijs hebben per zone.

Persoonlijk neem ik altijd een limo vanaf Pearson.

• Trudy

Hoi Hermien,

Er is een shuttlebus vanaf het vliegveld naar Downtown Toronto, kosten $ 29.95 retour, 18.50 enkel per persoon. http://www.torontoairportexpress.com/

Limo kost $ 49,- als je contant betaald, $ 53,- met creditcard.

Groetjes,

Trudy

• v. Lunteren

Het prijsverschil is groot, maar wel verklaarbaar. De limo of taxi zet je af voor de deur van je hotel en TAE brengt je naar een busstation “in de buurt” van je hotel. En vandaar ben je dan op je zelf aangewezen,.. lopen of een taxi.

• Trudy

Of je boekt een hotel waar de TAE voor de deur stopt, zoals wij gedaan hebben.

• Hermien

Hallo Trudy, is die 40 dollar per limo of per persoon?

• Hermien

Sorry, ik bedoel 49 dollar. Groetjes Hermien

• Trudy

Hoi Hermien,

Dat is per limo, vaste prijs. Wij hebben een paar weken geleden de hele omgeving van het vliegveld doorkruist omdat de chauffeur het hotel niet kon vinden, foutje van de centrale. We hebben geen cent meer hoeven te betalen.

Groetjes,

Trudy

• v. Lunteren

Dat kan. Sterker, dat is behoorlijk slim.

Uit de vraag van Hermien bleek echter, dat ze het hotel al hadden geboekt, dus of de TAE daar stopt is maar helemaal de vraag.

• Hermien

Inderdaad het hotel is al besproken. We overnachten 1 keer in Days Hotel Downtown voor onze rondreis begint. De Limo lijkt ons wel wat. Het is vakantie en dat moet dan toch een keer kunnen. Staan die al bij de luchthaven te wachten of moet je daar eerst voor bellen? Groetjes Hermien