air transat inpak methode......

• linda

hallo allemaal

we zijn er weer en waarschijnlijk weer wat vaker

want onze reis is weer voor 80% geregeld

wij vliegen volgend jaar met air transat naar calgary en terug vanuit vancouver

nu hebben wij gelezen dat je per persoon 20kg bagage mee mag nemen

en dat kampeerspul gratis is

maar dat dit speciaal verpakt moet zitten ? volgens canadese norm

weet iemand dan ook hoe mag dit bv in een koffer of hoe moet je dit inpakken?

bedankt weer voor de reaktie`s

Gr chris

• ruud

hoi chris,

ik heb wel een link van air transat daar kan je wat info vinden en eventueel een telefoonnummer…http://www.airtransat.nl/nl/4_6.asp

groet

ruud

• alex

wij hebben dat ook gedaan.

wij hebben de tent een elec. koelbox, slaapzakken, bestek, borden, loopstokken enz ingepakt in plunjebalen van het leger.

Dat was prima.

Als je alles gepakt hebt dan ga je het gewicht wegen en daarna bel je airtransat in den haag op. De dame aan de telefoon vraagt met hoeveel personen je gaat en om hoeveel pakketten het gaat en hoeveel gewicht dat bij elkaar is.

Ze waarschuwt dat het alleen om een kampeer uitrusting mag gaan dus niet om je0 kleding. In theorie zouden ze dat na kunnen gaan en het dan zien als gewone bagage welke je wel extra moet betalen.

Er wordt een aantekekening in hun computer gemaakt en bij het inchecken moet je de kampeeruitrusting melden. Deze behoort dan apart van de rest van de bagege genomen te worden. (dat hebben ze bij ons heen niet gedaan en terug wel)

• ruud

inderdaad dat is ook gratis,20 kg max. zie: http://www.airtransat.nl/nl/4_6_1.asp voor de volledige lijst en hoe mee te nemen.

• jaap

hallo

Bij Air Transat mag je 23 kg per persoon meenemen

• linda

Ik heb alles doorgelezen van Air Transat, maar waar het mij om ging is jet volgende regeltje:.

Alle benodigheden dienen verpakt te worden volgens de voorschriften van Transport Canada.

Wat verstaan ze hieronder, mag het gewoon los in een flightbag?

Afgelopen zomer hadden we bv 3 koffers met kampeerspullen, dus alles gewoon in koffers.

Kijk, als dàt is toegestaan als verpakking is er niets aan de hand….

• alex

De plunjebalen waren geen enkel probleem.

De dames van airtransat in den haag zijn heel behulpzaam met deze vragen en je hebt geen uren wachttijd aan de telefoon. Om alle onzekerheden weg te halen zou ik ze bellen

• Jiska

Hallo,

Graag wil ik informeren waar jullie de tickets met air transat hebben geboekt? Ook wij willen volgend jaar graag naar canada, maar op de site van air transat zijn voor juni 2009 nog geen tickets beschikbaar. Heeft iemand een goeie tip hoe/waar deze te boeken zijn? Alvast bedankt!

Jiskalinda schreef:

>

> hallo allemaal

> we zijn er weer en waarschijnlijk weer wat vaker

> want onze reis is weer voor 80% geregeld

> wij vliegen volgend jaar met air transat naar calgary en

> terug vanuit vancouver

> nu hebben wij gelezen dat je per persoon 20kg bagage mee mag

> nemen

> en dat kampeerspul gratis is

> maar dat dit speciaal verpakt moet zitten ? volgens canadese

> norm

> weet iemand dan ook hoe mag dit bv in een koffer of hoe moet

> je dit inpakken?

> bedankt weer voor de reaktie`s

> Gr chris

• chris

hallo jiska

je zou is moeten kijken op de site van go canada

je zou denk ik nog moeten vragen aan het team van go canada

wat de prijs is voor 2009

wij hebben hem ook al gehad en hij is goed te doen vinden wij

en het zijn rechtstreekse vluchten

dus effe vragen en je krijgt je prijs zo in een offerte thuis

Gr chris

• ruud

chris,

we hebben ze rechtstreeks geboekt en dat bevalt ons prima! Bel ze even op en je weet waar je aan toe ben. telefoon nummer is vast wel op een van de sites te vinden.

succes

ruud