auto huur?

• jes

mijn vriend en ik gaan 5 okt. voor 3wkn naar toronto en willen een auto huren.

kunnen we dit het beste in Nederland boeken of is het goedkoper om het in Toronto te doen?

• ruud

wij gaan as zaterdag en hebben van 13-9 tot 8-10 en 644.50 euro betaald voor een compact 4-deurs. Wij vinden dit een goede prijs. We hebben het via alamo gehuurd in nederland. We hebben het vaker zo gedaan en nooit geen problemen gehad. Misschien als je lid bent van de anwb dan kan je ook bij hertz dacht ik huren met 10% korting maar ik weet niet of het dan goedkoper is, zelf nooit geprobeerd.

groet

ruud

• Cees

Ik ben wel anwb lid en ik heb het even voor je opgezocht.

Ik heb Vancouver airport als ophaallocatie opgegeven. (weet niet of dat klopt)

Het scheelt bijna niks, de anwb prijs is 638,16 euro.

Het is bij Hertz wel zo (is mijn ervaring) dat je minder betaalt naarmate je eerder boekt (en betaalt)

• Cor

Bij Alamo kan je voor € 17,50 lid worden van Alamoclub (voor 1 jaar en het wordt niet stilzwijgend verlengd!!) je krijgt dan 5 % korting. Bij € 650,- is dat € 32,50 em zodoende heb je het lidmaatschap er uit en je krijgt nog een mooi reisblad elke drie maanden erbij.

Het is wel zo dat je bij Alamo behoorlijk bijbetaald voor een extra driver en ik dacht dat bij Hertz de echtgenoot gratis als extra chauffeur mocht dienen maar dat kan je nakijken op hun website.

Cor

• karin

Je kan ook nog even contact opnemen met WRC in Hilversum. Voorjaar 2008 hadden zij voor mij de allergoedkoopste (en goede) optie. Was uiteindelijk via Budget.

• jack

Als je 3 weken in Toronto blijft, is het goedkoper om openbaar vervoer te gebruiken. Je zou bijvoorbeeld voor kortere tijden een auto kunnen huren als je de stad uit wil.

Er zijn zeer veel verhuurbedrijven. Je hebt de dure Hertz en Alamo tot en met de spotgoedkope rent-a-wreck.

• Marjon

Wij hebben dit jaar een auto gehuurd bij Alamo via www.usareisen.de

Als je een compact 4 deurs van 5 -10 t/m 26 -10 huurt met een super inclusiv plus pakket (Gold pakket) ben je hier € 558,72 kwijt.

Voor een super spar plus (zonder extra bestuurder en volle tank) € 526,71

(klik op mietwagen- Sommer- en dan boven in de zwarte balk op m“mietwagen in Kanada”

usareisen is een duitse organisatie maar heel betrouwbaar. Heel veel mensen op het Amerikaforum (www.allesamerika.com0 hebben hier al een auto gehuurd.