Vancouver OS 2010

• Chantal

Hallo iedereen!

In 2010 ben ik samen met vrienden van plan om naar de Olympische Winter Spelen in Vancouver te gaan. We willen naar de meeste schaatswedstrijden gaan en zijn dan ongeveer 17 dagen in Vancouver. In deze periode hebben we ook een paar dagen geen schaatswedstrijden en ik ben nu aan het kijken wat er op deze rustdagen zoal te doen is in Vancouver. We zijn aan het twijfelen om naar nog meer andere sporten te gaan of om wat in de omgeving van Vancouver te doen. Maar we hebben geen idee wat er allemaal in de winter in de omgeving van Vancouver te doen is. Vandaar een berichtje op dit prikbord voor tips in de winter in Vancouver en omgeving.

Verder zijn ook alle tips met betrekking tot (goedkope) accomodatie welkom. We hoeven niet perse in Vancouver een accomodatie te hebben, maar in de omgeving van is ook ok, aangezien we toch ook en auto willen huren.

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Groeten,

Chantal

• Cor

Hoi chantal

Zover ik weet zijn de schaatswedstrijden in Richmond iets ten zuiden van Vancouver bij het vliegveld. Als je van skieën houd iets ten noorden van Vancouver schijn je prachtig te kunnen skieën. Stanley Park is ook prachtig vooral als het bedekt is met een kleine sneeuwlaag. Museum of Anthropology en veel meer.

Ik denk dat overnachten wat duurder zal uitvallen er is tenslotte veel vraag naar adressen tijdens de spelen.

Ik vermoed dat Ann er beter antwoord op kan geven die schijnt bekend te zijn in Richmond (sorry Ann)

Groetjes Cor

• John

Hoi Chantal,

de kaartverkoop begint al dit najaar, dus da's mogelijk ook een aandachtspunt.

Goedkope accomodatie tijdens een mondiaal evenement ……. ???? Ik hoor hier nu al bedragen van mensen die hun huis / appartement voor woekerbedragen verhuren tijdens de spelen …….

Zo vroeg mogelijk op zoek gaan en boeken zou ik bijna zeggen (geldt waarschijnlijk ook voor vliegtickets).

Ook wij willen graag een schaatswedstrijd o.i.d. gaan bekijken en zijn dus naarstig op zoek naar vrienden, welke bij voorkeur wonen in de buurt van de schaatsbaan :-) :-).

Ik verwacht dat Vancouver en omgeving zal bruisen van de evenementen rondom de spelen maar met een bezoekje aan Victoria, Nanaimo of de (Lower) Sunshine Coast kun je voor een dag (of enkele dagen) de drukte goed ontlopen.

Groet ui Powell River,

John.

• Ann B.

Hoi Chantal,

De winters in Vancouver zijn meestal mild en je kan veel dezelfde activiteiten doen als in de zomer. Er kan zeker wel sneeuw liggen, maar heel erg veel sneeuwt het nooit en je zal eerder regen hebben, maar zonnige dagen zijn ook mogelijk. Dus je kan zowel een wandeling doen door Stanley Park, als downtown Vancouver met Gastown, Robston Street enzovoort. Er zijn ook een paar leuke stranden die het hele jaar door heerlijk zijn om te bewandelen. Dus er is heel wat te zien en te doen in Vancouver als het weer wat mee zit. Je kan eens kijken op de laatste pagina van mijn route beschrijving waar je heel wat info kan vinden voor bezienswaardigheden in Vancouver en nabije omgeving: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute4.html

Voor verblijfplaatsen in en rond Vancouver kan je kijken op de Bed & Breakfast Canada pagina, daar kan je misschien nog wel wat plaatsen vinden tegen een degelijke prijs. Steden binnen een straal van 20-30km van downtown Vancouver zelf zijn: Burnaby, New Westminster, Richmond, West Vancouver, North Vancouver, Coquitlam, Port Coquitlam, Port Moody, Port Coquitlam en Surrey. Je kan een kijken op de bbcanada pagina: http://www.bbcanada.com/british_columbia/vancouver_coast_mountains

Het meeste van het schaatsen (figuur schaatsen en snel schaatsen) gaat door in het Pacific Coliseum in Vancouver zelf: http://www.vancouver2010.com/en/WinterGames/2010GamesVenues/Competition/PC

Een een deel van het snel schaatsen (speed scating) gaat door in de Richmond Oval in Richmond: http://www.vancouver2010.com/en/WinterGames/2010GamesVenues/Competition/RO

Ik hoop dat dit je wat verder kan helpen!

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• Marcel

Hoi,

Ann, ik hoor hier van enkele Canadezen dat de mogelijkheid bestaat dat het schaatsen verplaatst kan worden naar Calgary.

Dit i.v.m. het feit dat de schaatbaan in Vancouver op een nogal drassige grond is gebouwd en de mogelijkheid bestaat dat het gebouw enkele cm's kan zakken en zodoende ‘scheef’ komt te staan, en zodoende schaatswedstrijden onmogelijk zijn.

Heb jij daar wat van gehoord?

Wij willen nl. ook naar het schaatsen toe in 2010, vanuit Calgary …

Marcel

Calgary

• Cor

Van dat het verplaatst zou worden heb ik niets van gehoord.

Van die drassige grond klopt, dat geeft alleen extra bouwkosten.

Zie onderstaande site hierover

http://nl.wikipedia.org/wiki/Richmond_Olympic_Oval

Ik zou het wel in de gaten houden.

Een retourtje Vancouver - Calcary kost momenteel ± € 380,- (tiental vluchten per dag)

Cor

• Cor

Even teraanvulling van mijn vorig bericht een foto van de bouwactiviteit op 1 september 2008

Cor

• Marcel

Hoi Cor,

Als we gaan, nemen we de auto en overnachten ergens buiten Vancouver.

Mocht het verplaatst worden naar Calgary ….. dan is het nog makkelijker!

Marcel

Calgary

• Chantal

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, zeer nuttige informatie! :-) Ik zie nu dat ik me geen zorgen hoef te maken dat we ons op de ‘rust’dagen vervelen! Ann, bedankt voor je website, leuk om wat ideeen op te doen.

Nu maak ik me wel een beetje zorgen om dat gerucht van Calgary, want wij wilden inderdaad vlucht en accomodatie vroeg boeken en dan is het veranderen van vlucht naar Calgary ipv Vancouver wel duur. Daar komt bij dat we ook wat andere sporten wilden doen en dat zou dus niet kunnen in Calgary. Nou, ja, laten we hopen dat het een gerucht is en dat ze er alles aan doen om het perfect te maken. Volgens mij zijn er volgend jaar al WC wedstrijden in Richmond, dus dan weten we meer.

Met betrekking tot accomodatie, tja, met goedkoop, bedoelde ik ‘relatief’ goedkoop. Ik ben bang dat het inderdaad wel duur kan worden.

John, weet jij voor hoe duur ongeveer de mensen die jij kent hun huis verhuren? En heb je nog adresjes? Helaas ken ik niemand in de buurt van Vancouver, dus rekenen op vrienden wordt moeilijk! Eigenlijk bij nader inzien is Calgary zo gek nog niet, want daar heb ik wel weer vrienden! ;-)

Bedankt voor alle reacties. Tips zijn nog steeds welkom!

• Ann B.

Hoi Marcel,

Hier heb ik eigenlijk nog niets van gehoord. Maar ik zie dus wel op de website van Vancouver 2010 dat vele van de schaats events gehouden worden in het Pacific Coliseum wat voorheen normaal allemaal zou doorgaan in de Richmond Oval. Ik weet echt niet of ze die dingen naar Calgary gaan verhuis, het lijkt me nogal ver van mekaar voor zo'n event. Er waren ook al veel vragen over het feit dat een deel van de Olympische Spelen in Whistler doorgaat omdat dit ook op 2 uren rijden van Vancouver is, maar blijkbaar is dat dus geen probleem. Als ik er iets van hoor zal ik het je zeker laten weten. Dat zou wel leuk zijn voor jullie ;)

Ik heb me opgegeven voor vrijwilligers werk te doen tijdens de Olympische Spelen en sinds ik verpleegkundige ben, mag ik waarschijnlijk deel uitmaken van het medische team. :D Ik heb al een telefonisch interview gehad en ben nu gekozen om een interview te gaan doen in persoon en een orientatiedag ergens volgende maand. Ik ben benieuwd wat het gaat worden…ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Ann :)