Route Kelowna - Whsitler

• snowzone

Ik ben de route uit aan 't bepalen vanaf Kelowna (Big White Resort) naar Whistler.

Nu twijfel ik tussen: via Vancouver rijden (grotere wegen, zo te zien op google maps) dus van onder af naar Whistler of van boven af. (snellere tijd)

Is het verstandiger om via Vancouver te rijden i.v.m. weersomstandigheden in de winter of zijn de wegen daar groot genoeg en goed schoongemaakt om ook de andere route te nemen.

• Ann B.

Hoi,

Ik zou best kiezen dus de hoofdwegen (snelwegen) omdat deze sneeuwvrij gehouden worden voor zover dat mogelijk is. Dus ja ik zou gewoon van Kelowna richting Vancouver gaan en zo naar Whistler. De route via de Coquihalla Highway en Highway 1 vanonder op naar Whistler door Vancouver heen is een 100km langer dan de route als je van bovenaf komt via Lillooet en Pemberton, maar de reistijd is hetzelfde. De weg van de omgeving van Lillooet tot in Whistler is nogal oneven en een stuk kleiner en niet zo evident om in de winter te bereizen.]

Veel succes ermee,

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• Sophia

Ben ik helemaal met Ann eens…. het weer is hier vreselijk verraderlijk… en de wegen lang niet zo goed als in Nederland.