route west canada, tips gevraagd

• Jiska

Hallo!

Volgend jaar juni zullen wij, een ongetwijfeld fantastische, reis gaan maken van Calgary naar Vanouver. Wij vliegen naar Calgary op 13 juni en terug vanaf vancouver aan het begin van de avond op 1 juli. Nu heb ik de route wel voor ogen, maar heb een dag over (we gaan 19 dagen) en wil ik graag jullie raad op welke bestemming een extra dag een echte aanrader is. Zo zit ik te denken aan Whister als je daar kunt snowboarden in juni, maar daar ben ik niet zeker van in deze periode.

Onze route is:

Dag 1 Amsterdam-Calgary

Dag 2 Calgary-Banff

Dag 3 Banff-Lake Louise

Dag 4 Lake Louise

Dag 5 Lake Louise-Jasper

Dag 6 Jasper

Dag 7 Jasper-Wells gray

Dag 8 Wells gray

Dag 9 Wells gray-Whistler

Dag 10 whistler

Dag 11 whistler-Tofino

Dag 12 Tofino

Dag 13 Tofino-Victoria

Dag 14 Victoria

Dag 15 Vicotria - Vancouver

Dag 16 Vancouver

Dag 17 Vancouver

Dag 18 Vancouver-Amsterdam

Dus goede tips zijn van harte welkom. Alvast bedankt!

Groet,

Jiska

• Ann B.

Hoi Jiska,

Voor je route kan je eens kijken op mijn route beschrijving voor wat bezienswaardigheden op de plaatsen waar je gaat verblijven. Mijn route is wel een rondje Vancouver - Vancouver, maar je zal er hopelijk wat info kunnen uithalen voor de gebieden die jullie bezoeken. http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute1.html

Veel plezier met het voorbereiden!

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• Sjaak

Hallo Jiska, we hebben ongeveer dezelfde route gereden alleen dan andersom. Daarnaast hebben wij de sunshine coast nog aangedaan…

het lijkt mij een prima route ook qua kilometers. Wij hebben in juli nog mensen met snowboard zien lopen in Whistler maar in de directe omgeving geen actieve snowboarders gezien.

Echter Whistler is een leuk dorp/stadje waar je prima kunt vertoeven en een beetje shoppen…

Voor meer info: bezoek onze weblog:

http://hoesen.org/cgi-bin/weblog_basic/index.php

Succes en als je vragen heb mail ze maar….

• Ada

Hallo Jiska,

Je route ziet er prima uit lijkt mij zo. Je plant bij de meeste plaatsen een dag extra om de omgeving te kunnen bekijken, dat mis ik echter bij Banff. En zeker als je net je vliegreis achter de rug hebt is het heerlijk om daar een dagje te blijven, bij te komen van de reis en wat van de omgeving te zien. Tenminste, dat was onze ervaring. Wij zijn er zelfs twee dagen gebleven omdat we erg moe waren. Banff is weliswaar nogal toeristisch maar toch zeker de moeite waard om een dagje door te brengen.

Over sneeuw in Whistler kan ik je helaas niets zeggen, misschien dat anderen dat weten?

Succes met het plannen van je reis en groetjes van Ada

• John

Hoi Jiska,

zoals Sjaak al aangeeft is er de mogelijkheid om vanuit Tofino via de Sunshine Coast richting Vancouver terug te reizen.

BC Ferries biedt deze route aan middels een CirclePac en dit geeft je 15% korting op de fraaie overtochten (4 in totaal). Met een beetje geluk zie je tijdens 1 (of meerdere) van de overtochten zels dolfijnen of orca's ………

De Sunshine Coast (ik woon in Powell River) biedt erg goede mogelijkheden, van outdoor gerelateerde aktiveiten als hiken, biken en kajakken tot heerlijk relaxen op het witte zandstrand van Savary Island. Erg mooie provinciale (marine) parken welke nog niet door de grote massa ontdekt zijn ……

Have Fun,

John

• fraenziott

Hallo Jiska,

Ik ben het met Ada eens. Ook ik mis die extra dag in Banff. Niet omdat Banff zo een geweldige plaats is, maar vanwege de omgeving.

Als je één hele dag in Banff blijft kun je rustig de omgeving verkennen: de hoodoos, Lake Minnewanka, Sulphur Mountain, de hot springs…. De volgende dag op weg naar Lake Louise kun je Johnston Canyon bezoeken en vervolgens Lake Louise en Morraine Lake etc. Op jullie extra dag in Lake Louise zal ik dan een uitstapje naar Yoho NP maken, want ook dit is een park, die niet mag missen en die vanuit Lake Louise heel makkelijk te bereiken is.

De vraag is of je die extra dag al helemaal vast in je reisschema wilt inplannen. Als je op de bonnefooi reist, zou je ook voor kunnen kiezen, om tijdens de reis nog te beslissen ergens een dagje langer te blijven. Maar dat werkt natuurlijk alleen maar, als je niet alle overnachtingen van tevoren al vastlegt.

Groetjes,

Franziska

• v. Lunteren

Ik zou die extra dag in Calgary plannen. Beetje bijkomen van de reis, accclimatiseren, de jetlag een beetje van je afschudden… Er is zeker genoeg te doen in Calgary om daar een leuke dag van te maken.

Voor zomerskieën in Whistler kun je info vinden op:

http://www.whistlerblackcomb.com/todo/summer/glacier.htm

• jiska

Hallo Allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie tips, hier kan ik zeker verder mee! Ga het eens allemaal naast elkaar leggen en dan komen we er zeker uit. Het wordt vast een fantastische trip, maar nog wel even aftellen. Nogmaals bedankt, super!

Groet,

Jiska

• Toon

Hallo Jiska,

De plaatsen die je aan wilt doen hebben wij ook allemaal bezocht .

Moeilijk om aan te geven waar je extra kunt verblijven. Er is zoveel moois te zien!

En het is erg persoonlijk.

Ik weet niet wat je in Tofino gaat doen maar het nabij gelegen Pacific Rim NP is erg mooi.

Kijk eens op onze site. Daar kun je alles vinden over onze reis.

Succes met je voorbereiding!

Greetzz

Toon

Rondje West Canada

url: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

• Chantal

Hoi Jiska,

Wij zijn afgelopen woensdag teruggekomen van een 21-daagse reis met camper.

We hebben precies dezelfde route gedaan die jij nu gepland hebt.

Ik ben blij dat we 21 dagen zijn geweest, want die hadden we ook echt nodig.

We hebben de dingen gezien en gedaan die we hadden gepland, maar hadden helaas geen tijd meer over om extra (onverwachte) activiteiten te doen.

Nu moet ik wel zeggen dat we over het algemeen 's avonds in of bij onze camper bleven om te “relaxen”.

Het was een fantastische ervaring en ik ben blij dat ik deze reis heb mogen meemaken.

Als ik naar je schema kijk, dan zou ik persoonlijk ook een dag extra in Banff plannen.

Het zou inderdaad leuk zijn als je in Whistler kunt snowboarden, maar ik weet ook niet hoe het daar is in juni.

Veel plezier met de voorbereiding.

Groetjes Chantal