Wie woont in Canada?

• Sophia

Hallo allemaal, zoals ik ergens anders al zei, ik heb deze pagina vandaag pas gevonden, en zo eens een paar bladzijden teruggelezen. Ik zag dat er veel m.b.t. vakantie werd gezegd, maar zijn er ook bezoekers van dit prikbord die in Canada wonen? Zo ja, waar?

Ik zal beginnen: wij wonen in het meest zuidelijke puntje van British Columbia, net boven de grens met Idaho. Hoewel prachtig en middenin de Rocky Mountains is het niet echt touristisch, maar we komen af en toe eens een Nederlands gezin op vakantie tegen, wat altijd ontzettend leuk is. (vind ik dan)

Er wonen hier vrij veel Nederlanders, de meesten tweede of derde generatie (ja, die voelen zich beslist nog meer Ned dan de meeste Nederlanders zelf!) of die in de jaren '50 hier zijn komen wonen. Sommigen spreken de taal nog wel, maar zijn erg roestig en vallen na 3 woorden terug op Engels.

Ons favoriete vakantieplekje is Banff, slechts 5 uurtjes van ons vandaan, wat hier in Canada een kippe-eindje is… bovendien gaat de reis nooit vervelen, het is zo groots en weids, en elk seizoen is even prachtig. Wie woont er nog meer in Canada?

• Marcel

Hoi Sophie,

Ik woon ook in Canada, en wel in Calgary, Alberta!

Groetjes,

Marcel

• Marcel

Sorry … Sophia (en niet Sophie).

Marcel

• stef

hoi ik woon ook in canada (quebec) helemaail aan de andere kant dus groetjes…en ik kijk bijna elke dag op deze pagina. groetjes

• Sophia

Calgary, oh leuk, daar komen we regelmatig, volgende maand nog, dan ga ik naar Nederland mijn emigratie (na drie jaar) nu ECHT rond te maken :) Maar eerst nog even wachten op de Permanent Resident Card, die zou na 4 weken worden opgestuurd, en daarna kan ik EINDELIJK al mijn boeken en spullen overzenden naar hier.

Quebec ben ik nog maar één keer geweest maar dat was alleen overstappen op het vliegveld, telt niet echt he? :) Op dit moment wilde ik wel dat we daar woonden, want nu moet ik opnieuw rijexamen doen, in Quebec zou je je rijbewijs zo kunnen omruilen begreep ik. Ah well… tis niet anders, en met het (ontbrekende) verkeer hier zie ik dat nou ook weer niet zo somber in, haha.

• Marlies

Mijn man Nico en ik wonen sinds februari in Regina, Saskatchewan. Nu nog via werkvergunningen, maar we willen uiteraard voor permanent gaan (moeten we nog aanvragen, via pnp, maar we hebben wel al alles in NL opgegeven of (beetje) meegenomen, dus we zijn hier om te blijven ;)).

We zijn trouwens net terug van een tripje naar de Rockies (Calgary/Banff/Jasper e.o.), en al is dat bijna 2x zo ver als voor jou, het was best goed te doen in een dag en lekker eens een keer geen last van jetlag :D

• Marcel

Hoi Sophia,

Ik mag mijn Permanent Resident Card over 2 weken inleveren ….

want op 10 oktober word ik Canadees!

Mijn rijbewijs heb ik over moeten doen maar dat examen viel allemaal wel mee hoor.

Groetjes

Marcel

Calgary

• Cor

Welkom op dit prikbord, zoals je zult merken en ondertussen gemerkt hebt zijn er meerdere Nederlandse Canadezen die dit prikbord lezen en mensen helpen met vragen. Waar kan je beter antwoord op vragen krijgen dan van insiders?

Uit je posting maak ik op dat je bij of aan het Kootenay Lake woont Als je verder terug kijkt zul je zien dat er ook meerdere vakantiegangers die streek bezoeken.

Wij zijn dan ook benieuwd naar de dingen die volgens jou het bezoeken van deze streek de moeitje waard maken zodat ook deze streek onder de aandacht van de mensen komt (liefst met foto's).

Met vriendelijke groeten

Cor

• eric

Sophia ,

lijkt me een goed plan om in de Kootenays een B&B te beginnen ! Daar zijn er volgens mij niet zo heel veel van……

Groeten ,

Eric

• fraenziott

Hoi Sophia,

Ook namens mij heel hartelijk welkom op dit forum. We waarderen het altijd zeer, dat ook naar Canada geëmigreerde Nederlanders op deze site komen, want jullie zijn tenslotte de experts wat Canada betreft.

Waar in het zuiden van British Columbia woon je trouwens precies? Ik ben een aantal jaren geleden een paar dagen in Creston geweest bij een van oorsprong Zwitserse mevrouw. Zij was het nichtje van een koor-collega van mij in Zwitserland.

Ik vond het heel erg leuk in die omgeving, vooral omdat het inderdaad nog heel weinig toeristisch was.

Misschien vraag je je nou wel af, hoe ik aan een Zwitserse koor-collega kom. Wel heel eenvoudig: ook ik ben namelijk geëmigreerd, al was het maar van Zwitserland naar Nederland. Mijn Nederlandse echtgenoot heb ik, hoe kan het anders, 13 jaar geleden tijdens een reis naar Canada en Alaska leren kennen. Dat en mijn deelname aan een uitwisselingsprogramma voor middelbare scholieren inmiddels 20 jaar geleden verklaart ook meteen, waarom ik zo gek op Canada ben.

Groetjes en ik hoop nog veel van jou te horen,

Franziska