Hallo allemaal, zoals ik ergens anders al zei, ik heb deze pagina vandaag pas gevonden, en zo eens een paar bladzijden teruggelezen. Ik zag dat er veel m.b.t. vakantie werd gezegd, maar zijn er ook bezoekers van dit prikbord die in Canada wonen? Zo ja, waar?
Ik zal beginnen: wij wonen in het meest zuidelijke puntje van British Columbia, net boven de grens met Idaho. Hoewel prachtig en middenin de Rocky Mountains is het niet echt touristisch, maar we komen af en toe eens een Nederlands gezin op vakantie tegen, wat altijd ontzettend leuk is. (vind ik dan)
Er wonen hier vrij veel Nederlanders, de meesten tweede of derde generatie (ja, die voelen zich beslist nog meer Ned dan de meeste Nederlanders zelf!) of die in de jaren '50 hier zijn komen wonen. Sommigen spreken de taal nog wel, maar zijn erg roestig en vallen na 3 woorden terug op Engels.
Ons favoriete vakantieplekje is Banff, slechts 5 uurtjes van ons vandaan, wat hier in Canada een kippe-eindje is… bovendien gaat de reis nooit vervelen, het is zo groots en weids, en elk seizoen is even prachtig. Wie woont er nog meer in Canada?