Het is al weer ruim een jaar geleden dat wij onze reis naar Canada hebben gemaakt, en naar die tijd vond ik het prachtig om op dit prikbord te vertoeven en af en toe een tip of opmerking te maken. De laatste tijd volg ik alleen nog maar de vragen en opmerkingen en meestal hebben anderen dan al antwoord gegeven.

Nieuwe mensen met nieuwe ervaringen en foto's uit dit prachtige land waar toch wel een deel van mijn hart ligt, ik zal vertellen hoe dat gekomen is, mijn vader had vroeger een boerderij (hij is inmiddels overleden) en was in de jaren 50 van plan om samen met mijn moeder en haar familie te emigreren naar Canada zoals zovelen deden in die tijd, echter op het allerlaatste moment gooide mijn Oma roet in het eten en het hele feest ging niet door. Ruim twintig jaar later, ongeveer 1972/73 ik was toen een jaar of 10) is mijn vader opnieuw bezig geweest met emigratie naar Canada, alles was al rond en alleen de handtekening voor de koop van de boerderij hoefde nog maar gezet te worden en wij zaten in Canada,

Maar de geschiedenis herhaalde zich en ditmaal was het mijn moeder die de hakken in het zand zette en het verhaal ging niet door. Later heb ik het idee nog weleens opgevat om te gaan emigreren maar helaas mijn vrouw wil niet weg uit Nederland. In 1998 is mijn jongste broer wel geemigreerd naar Canada en hij rund nu met succes een Dollar Store in Airdrie, zijn vrouw werkt in het ziekenhuis in Calgary. Vorig jaar zijn wij bij hen op vakantie geweest en hebben natuurlijk ook een reis gemaakt door een stukje Alberta en Brits Columbia.

Canada, het land zal mij altijd blijven boeien en ik blijf jullie berichtjes wel volgen

en ik hoop over een jaar of drie weer een reis naar dit prachtige land te kunnen maken, maar investeringen in de zaak (inmiddels voltooid) en in ons huis hebben nu voorrang.

Het ga jullie goed en voor iedereen die nog op vakantie gaat, heel veel plezier.

Gerard-W

Noordwest Overijssel.