stomme vraag... wat betekenen de roze lintjes langs de weg?

• Sandra

Hallo!

Wij zijn net (een uurtje of wat) terug van een geweldige vakantie in Canada. Hadden het geweldige geluk om de indian summer mee te mogen maken, iedere dag hadden de bomen meer verschillende kleurtinten. Het weer was prima.

Enfin, we hebben het prima naar onze zin gehad.

Nu hebben wij een beetje een stomme vraag, maar we zijn toch erg benieuwd naar al die roze lintjes die we langs de kant van de weg (m.n. op Vancouver island en op de weg van Whistler) tegen kwamen: bij wegwerkzaamheden, aan bomen, aan paaltjes, aan de borders aan de kant van de weg. Overal eigenlijk. We hebben verschillende verklaringen bedacht: misschien reflecteren die dingen in het donker, misschien is het om aan te geven welke bomen gekapt moeten worden, of waar wegwerkzaamheden moeten plaatsvinden, of waar een gevaarlijke kuil in de weg zit… Kan iemand dit ‘mysterietje’ voor ons oplossen? Het is vast o zo logisch…

Groetjes Sandra

• Cor

Beste Sandra,

ten eerste stomme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel.

Ten tweede heb ik geen flauw idee. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met snoeien of kapen. Je ziet hier in Nederland in het bos ook wel verfstrepen op bomen die een onderhoud nodig hebben of gekapt moeten worden. Echt iets voor een insider.

Groetjes Cor

• Sophia

Roze lintjes houden inderdaad in dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden, maar wat precies weet ik zelf ook niet :D

Gevaarlijke kuil of slecht wegdek is het zeker niet, daar hebben ze een ander klein bordje voor dat ze aan de kant van de weg plaatsen (wat je dus nagenoeg altijd pas ziet als het al te laat is haha).

Hier in onze straat zagen we opeens een roze lintje verschijnen, en een weekje later of zo was de gemeente er druk aan het graven. Maar hoe en wat precies… het fijne weet ik er ook niet van ;)

• Berry

Vaak gaat het inderdaad om werkzaamheden langs de kant van de weg!

Snoeien,topping,etc.

Maar het is ook al is een project geweest van Alex Johnson om meer aandacht te vragen voor vermiste vrouwen,zij droeg vrouwen bewegingen in Canada op om in alle provincie's op deze manier meer aandacht te vragen en dit te doen door overal in plaatsjes en langs wegen roze ribbons op te hangen.

Misschien is dit wel weer zo een project!

Leuk om te horen dat jullie het geweldig hebben gehad!

Berry

• John

Hoi Sandra,

net als anderen al aangeven, het kan van alles zijn.

Werkzaamheden, akties om aandacht te vragen ('Tie a yellow ribbon around the old oak tree') enz.

Iedereen kan hier een rolletje roze, oranje of geel (trail)lint kopen en dit om een boom of bord binden, zelfs ik gebruik het soms om een route o.i.d.te markeren.

Op stranden zie je vaak aangespoelde en kleurrijke boeien in een boom hangen om aan te geven dat daar een pad het bos in gaat.

Echter kom je ze met opschriften als ‘boundary’, ‘creek’ e.d. in de bossen tegen dan is het veelal ‘slecht nieuws’ en gaat men in betreffend gebied helaas met de motorkettingzagen aan de slag :-(.

Groet,

John.

• Double Dutch

In de categorie “domme vragen…wat betekenen…..” heb ik er ook nog één.

Door de lintjes van Sandra dacht ik er ineens weer aan.

Toen wij in BC waren, uhm….vorig jaar :(….zagen we op de weg van Williams Lake naar Bella Coola bomen waar heel veel schoenen in hingen……..en we hadden dat ook al op eerdere vakanties elders in BC gezien.

Misschien heeft het er mee te maken dat het meestal in de buurt was van Native Villages????

Er schijnt vanalles in bomen te hangen in BC, maar ik zou heel graag van de insiders willen weten: wat betekend een boom vol schoenen?????

Buiten koude voeten etc…..:D

Double Dutch

• markro

Tijdens reizen door de USA heb ik meerdere Shoe Trees gezien.

In British Columbia, net terug van onze eerste Canadareis die fantastisch was, heb ik zo'n boom met schoenen er in niet gezien.

Op de website Roadside America, over bijzondere zaken langs de Amerikaanse wegen, wordt ook een aantal pagina's gewijd aan de Shoe Tree.

Zie http://www.roadsideamerica.com/set/shoetrees.html

Meer op http://www.roadsideamerica.com/set/shoetrees2.html (ook in BC)

En op deze pagina een verhaaltje er over http://www.roadsideamerica.com/tip/932

Groet, Marco.