Geen tol meer op de Coquihalla Highway

• Ann B.

Hallo Allemaal,

Een deel van jullie zullen wel bekend zijn met de Coquihalla Highway tussen Hope en Kamloops. Sinds deze geopend is betaald met $10 CAD tol per wagen om op deze snelweg te mogen rijden. Sinds een paar dagen is die tol niet meer, ik heb het in de week op de radio gehoord dat ze de tol hebben afgeschaft, dus men moet nu niet meer betalen om op deze snelweg te kunnen rijden.

Groetjes uit een zonnig en warm (26 graden) Vancouver,

Ann :)

• John

Verkiezingstijd??????????

Ik heb liever dat ze de benzineprijzen verlagen :-).

Groetjes,

John

p.s. ook in Powell River nog steeds zonnig en warm (hopelijk tot de kerst ……).

• Berry

Hier regent het pijpestelen,is de temperatuur flink gezakt,en wordt de benzine alleen maar verhoogt.En doen ze er alles aan om in de toekomst tolpoortjes te gaan plaatsen.En nu wil Eurling ook nog na 2 verkeersovertredingen dat je een verkeerscursus moet gaan volgen!

Blijven jullie daar maar mooi genieten hoor!

Grtn,

Berry

• A M Verwey

dat ze dan ook die parkpas afschaffen, wat een oplichting is dat zeg!! gnigni

• Ann B.

Beste A M Verwey,

Daar ben ik het niet mee eens. Zo'n pas wordt namelijk verkocht voor een goed doel. Door deze pas aan te kopen draag je je steentje bij om deze prachtige nationale parken zuiver te houden, zo natuurlijk mogelijk te houden en om de natuur te beschermen. Ook zijn er de vele Visitor/Info Centrums boordevol met gratis informatie voor de toeristen die er komen. Niemand staat daar precies bij stil dat het heel wat kost om zo'n park te onderhouden voor alle toeristen die een hoop vuil achterlaten, de dieren eten geven (wat verboden is), de plantjes betrappelen, enzovoort.

Neem dit aub niet verkeerd op, dit is niet persoonlijk…maar ik denk dat er maar weinigen zijn die hier aan denken. Wij gaan regelmatig naar de Canadese Rocky Mountains en we kopen telkens ofwel een jaarpas ofwel betalen we gewoon de dagelijkse bijdrage, afhankelijk hoelang we er blijven. En we betalen dit met plezier! En dit is MIJN mening hierover.

Net zoals die $10 CAD per auto op de Coquihalla ook voor het onderhoud wordt gebruikt van deze snelweg. Dus hopelijk nu dat ze die $10 CAD niet meer vragen gaat het geen puin hoop worden. We zullen wel zien!

Groetjes uit Vancouver,

Ann :)

• A M Verwey

haperdeflap hihi

• Tonny

Ann.B heeft gelijk

EEN MOOIE NATUUR DAAR VORIGE JAAR ERG VAN GENOTEN

DANK ZIJ TIPS VAN ANN.B

GR. TONNY

• Johan.H Apeldoorn

Ann.B,

Laat je niet in de maling nemen door die verwey,

hij weet waarschijnlijk niet beter.

Laten wij Canada liefhebbers besmet met het o zo gevaarlijke ikwt virus,

het natuurschoon behouden voor die paar rotcenten.

Als je daar ook al op wil bezuinigen kun je beter achter de geraniums blijven zitten kniezen.

Groeten,

Johan.H

O, ja zaterdag 18 oktober voor het eerst eten bij Berry & Yvonne!!!!

• Cees

Laat ik vooropstellen dat ik het met Ann B eens ben.

Steunen van de parken, goed doel, enz.

Ik zal ook nooit een “gebruikte” pas kopen.

So far so good.

Toch heb ik een paar kanttekeningen.

Het tarief dat wordt gehanteerd is eigenlijk bedoeld voor Canadezen die voor dat geld een heel jaar gebruik kunnen maken van die pas.

Toeristen zijn hooguit een aantal weken in Canada, maar betalen voor die paar weken wel hetzelfde.

Zou het geen idee zijn om, speciaal voor toeristen, een pas in te voeren met beperkte geldigheid ( 1 of 2 maanden) .

Voordat iedereen over mij heen valt met opmerkingen als “gierige krent en zo”, ik heb dit idee ook aangekaart in een aantal visitorcenters bij nationale parken en men reageerde daar verrassend positief.

Men zag er de voordelen wel van in (toeristische Canadapromotie en zo)

Ik realiseer me dat ik als “buitenlander” weinig tot geen invloed heb in de besluitvorming over parkpastarieven e.d. en ik verwacht ook eerlijk gezegd op korte termijn geen wijzigingen.

Hoe denken jullie hier over ?

• Sophia

Ik wil er nog aan toevoegen dat je die pas alleen hoeft te kopen als je daadwerkelijk in het park verblijft (en er dus van geniet). Als wij naar Calgary reizen zonder overnachting hoeven we niets te betalen.