Is deze route te doen

• Elma

Ik ben een route aan het uitvogelen als we vanuit New York naar Canada vertrekken. Zit te denken aan Toronto, Montreal, Quebec, Tadoussac en dan via Boston terug naar New York. En dan uiteraard alles wat daar tussen in zit. Is dit te doen in 3 weken of zitten we dan alleen maar in de auto ???

gr. Elma

• Berry

Hoi Elma.

New York - Toronto. 553 km.

Je gaat vanuit New York naar Scranton,en daar pak je de 81 naar Syracuse, en dan door naar Buffalo,Hamilton,Toronto.

Toronto - Montreal. 554 km.

Vanuit Toronto de 401 naar Kingston en die gaat over in de 20 naar Montreal.

Montreal - Quebec. 257 km.

Montreal - St-paulin.145 km.

Bezoek Mnt Royal,en de oude stad.

St-Paulin - lac St-Jean.320 km.

Trois-Riviéres staat bekend om zijn papier industrie.In Grandes Piles bevind zich het Musee de Búcheron (houthakkers museum).daarna rij je door de uitgestrekte wildernis van La Mauricie naar Lac St-Jean.

Lac St-Jean - Tadousac.252 km.

Aan de noordkant van de Saguenay naar Tadousac kun je de prachtige kliffen bewonderen in dit Fjord.In St-Fulgence heb je mooie observatie torens waar je het vogelreservaat en de omgeving kunt zien.Ook het Ste-Rose-Du-Nord is geweldig.

Tadousac-Baie-Comeau-Matane. 200 km + Ferry.

Aan de oevers van de Manicouaga vind je veel zeezoogdieren.En natuurlijk moet je hier een Whale tour doen op deSt.Lawrence Rivier.Daarna doorrijden naar Baie-

Comeau,en vanuit hier oversteken met de ferry naar Matane.

Matane - Mont Albert. 110 km.

Bezoek het prachtige Gaspésie park op het schiereiland.Hier bevinden zich de hoogste bergtoppen van Quebec.En het mooie Gite du Mont-Albert.

Mont-Albert - Percé.324 km.

mooie route tussen de zee en de bergen,veel vogel kolonie's,en planten.

Percé - Rimouski. 444 km.

Pitoreske vissersdorpen aan de Baie des Chaleurs.stop ook bij de fossielen van Miguasha,en geniet van het uitzicht van de Mont Saint -Joseph.Dan door de vallei van Matapedia langs de St-Lawrence,en zo kom je uit in Rimouski.

Riviére-Du-Loup - Quebec City. 305 km.

Geniet op deze route van de stranden en baaien,uitzichten met op de achtergrond

de Laurentian Mountains.Citadel ,Place Royale.

Quebec - Bar-Harbour.480 km.

De rit voert over de Appalachian Mountains langs Moosehead Lake.

Acadia National Park.Een van de oudste nationale parken.Maak een wandeling langs de woeste kust.

Acadia - Boston 550 km

Bezoek Salem bekend van Heksen en griezelverhalen,en de historische haven stad Portland.

Boston - Cape cod. 130 km

Bezoek de stad Boston.Freedom Trail,Old Meeting House,of ga shopen op de Quincy Market.In Cape Cod kwamen de eerst pelgrims aan die zich vestigden in Cape Cod.Ook kun je de karakteristieke plaatsjes bezoeken als Rhode Island en Connecticut,ook West-Yarmouth.

Cape Cod - New York.440 km.

New york wijst zichzelf.

Dit is maar een suggestie Elma,je kunt dit doen in drie weken,maar ga niet racen,en leg gemiddeld niet meer dan 200 -300 km per dag af.Neem echt de tijd,laat misschien bij het ene wat meer liggen als bij het andere.Bij sommige gebieden heb je gemiddeld twee dagen nodig.

Ik hoor het wel.

Berry

• Elma

Super bedankt. Ik ga me hier eens goed in verdiepen. Ik wil nl. ook heel graag naar het Algonquin NP. Het zal inderdaad wel eens laten schieten worden. Maar in elk geval is dat al heel veel informatie. Ga eerst maar eens een goede wegenkaart kopen van Canada wordt het ook allemaal iets overzichtelijker voor ons.

gr. Elma

• Berry

Graag gedaan.Als je nog meer vragen hebt,hoor ik het wel!

Groeten,

Berry