Quadra Island

• chris

Hallo,

Wij plannen een vakantie in september 2009 naar West-Canada. Is een bezoek aan Quadra Island de moeite? En is een trip via de Sunshine Coast aan te raden? Of is dit moeilijk om plannen vanwege de verschillende ferries die nodig zijn om tot aan Powel River te rijden?

hartelijke dank

Chris

• Cor

Hoi Chris

Dit geeft totaal geen problemen. Hieronder geeft ik de vertrektijden van de beide oversteken tussen 8 en 30 september 2009 voor 8 sept. gelden ander tijden maar dat kan je nazien op http://www.bcferries.com/schedules/mainland/

Leave Horseshoe Bay Leave Langdale

7:20 am 6:20 am

9:20 am 8:20 am

11:20 am 10:20 am

1:20 pm 12:20 pm

3:30 pm 2:30 pm

5:30 pm 4:30 pm

7:25 pm 6:30 pm

9:15 pm 8:20 pm

———————————————————————————–

Leave Earls Cove Leave Saltery Bay

6:30 am 5:35 am

8:25 am 7:25 am

10:25 am 9:25 am

12:30 pm 11:25 am

4:25 pm 3:20 pm

6:25 pm 5:25 pm

8:20 pm 7:20 pm

10:10 pm 9:15 pm

De afstand tussen de 2 ferries is 84 km (wel bochtig) de 2 oversteken duren ongeveer 50 min. elk en van Saltery Bay naar Powell River is ± 34 km

Zoals je ziet is het best te doen

Quadra Island ben ik niet geweest maar daar kunnen andere misschien over vertellen.

De ferry Campbell River naar Quadra Island valt niet onder Circle Pac.

Circle Pac is een kortingkaart voor 2 oversteken Vancouver Island - vastenland en de 2 oversteken tussen Vancouver en Powell River

• Berry

Hallo Chris,

Ja hoor een bezoek aan Quadra Island is zeker de moeite waard.Een trip langs de Sunshine Coast is ook erg leuk,er is minder toerisme,en het heeft ook hele mooie plekken,en is heel geschikt voor veel outdoor aktiviteiten.De ferries zijn geen enkel probleem,je kunt een circle pack nemen,of gewoon aansluiten.

Indien je meer info wilt horen we het wel!

Berry

• Cor

De lijstjes met vetrektijden stonden niet mooi onder elkaar, misschien nu beter

Leave Horseshoe Bay Leave Langdale

7:20 am 6:20 am

9:20 am 8:20 am

11:20 am 10:20 am

1:20 pm 12:20 pm

3:30 pm 2:30 pm

5:30 pm 4:30 pm

7:25 pm 6:30 pm

9:15 pm 8:20 pm

————————————————————————— ——–

Leave Earls Cove Leave Saltery Bay

6:30 am 5:35 am

8:25 am 7:25 am

10:25 am 9:25 am

12:30 pm 11:25 am

4:25 pm 3:20 pm

6:25 pm 5:25 pm

8:20 pm 7:20 pm

10:10 pm 9:15 pm

• Cor

Ik geef het op het lukt niet. Prikbord accepteerd geen grotere spaties.

Sorry Cor

• A M Verwey

Doe ze de groeten daar!!

Heb er gewerkt en 3 prachtweken gehad!!

• John

Hoi Chris,

voor informatie over de Sunshine Coast (Powell River) kun je natuurlijk altijd bij mij aankloppen.

Na ruim 2 1/2 jaar vermaak ik me er nog elke dag :-). Zoals Berry al zegt, er is (nog) minder toerisme en persoonlijk vind ik dat de ‘toerististische infrastruktuur’ zoals bewegwijzering naar wandel trails enz. hier nog wel voor verbetering vatbaar is. Aan de andere kant is dit ook de charme, als je dan eenmaal op een mooie plek bent aangekomen dan ben je er veelal alleen.

Het vergt dus iets meer ‘moeite’ om de leuke plekjes te vinden maar wij weten hier momenteel aardig de weg, dus vraag maar raak. De veerboten varen meerdere malen per dag en de twee overtochten vanuit Vancouver naar Powell River zijn zo ingeroosterd dat ze min of meer op elkaar aansluiten.

Groetjes uit Powell River,

John.

• Daisy

Wij hebben dit jaar Quadra Island bezocht en het is er prachtig! Combineer het met een bezoek aan Powell River, ga lekker kayakken met John tussen de eilanden in en luister naar zijn verhalen over de geschiedenis en omgeving. Een aanrader!

Daisy

• chris

Bedankt allemaal

Zowel Quadra Island als Sunshine coast mogen ons verwachten!!

Chris