Hoi Joyce.
Je kunt in principe allebei de kanten op.Zoek eerst het drukke New-York op en zak dan af naar Halifax.Maar das jullie keus.
New-York - Cape Cod. 440 km.
Vanuit New York rijd je oostwaarts ,langs de kust,naar het rustieke Cape Cod.
Onderweg kom je door Rhode Island en Connecticut en West-Yarmouth.
Cape-Cod - Boston.130 km.
Boston is ook een bijzonder stad,Freedom Trail,Old South Meeting House,Boston Comon,en winkelen op Quincy Market.
Boston Acadia National Park-Bar Harbor. 550 km.
De weg voert je door Salem(bekend uit Creepy films),Portland de havenstad, via Camden naar Bar Harbor opweg naar Acadia National Park.
Acadia National Park.
Dit is een van Amerika's oudste nationale parken,je kunt hier ook lekker langs de ruige kust een wandeling maken.
Bar-Harbor - Quebec. 480 km.
Over de Appalachian Mountains langs Moosehead Lake,kom je aan bij de Canadese grens.Overal zie je blauwe en witte boerderijen.
Quebec -Halifax 1075 km.
Vanuit Quebec pak je de 20 naar het Noorden,je rijd langs de St Lauwrence Rivier.
Bij Riviere du loup neem je de 185 naar Edmunston (New Brunswick) en dan weer de 2 naar Fredericton,Moncton,geniet van de mooie omgeving.
De 104 brengt je naar Halifax.
Je familie zal je natuurlijk de fantastiese omgeving van Halifax laten zien.
Ga zeker in de Bay of fundy een Whalewatch doen.
Informatie over Halifax heb ik ook nog wel!
Een auto kun je vanaf hier huren bv bij Alamo in Duitsland.
Met een tent huren heb ik geen ervaring.
Gaan jullie trouwens weer terug van New-York-Halifax- New york,of van Halifax -New York-Halifax.Als je vanaf halifax weer terug gaat naar New York kun je ook weer mooi terug over Toronto.
Neem de tijd,ga niet racen,omdat de afstanden enorm zijn,verblijf op sommige plekken twee dagen.Leg per dag niet meer dan 200-300 km af.
Denk vooral aan de kinderen,dat ze niet de hele dag in de auto willen zitten.
Nou hopelijk kun je hier een beetje wat mee,en anders hoor ik het wel.
Groetjes,
Berry.